ورود تولید ۳ سد جدید به مدار تا پایان سال/ عرضه ۱۵۰۰میلیارد تومان اوراق

سدمحمدرضا رضازاده در گفتگو با مهر با اعلام اینکه طبق برنامه پیش بینی شده، طرح سیاه بیشه به عنوان اولین نیروگاه تلمبه ذخیره ای کشور در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید، گفت: ۲ واحد باقیمانده نیروگاه گتوند علیا نیز امسال راه اندازی می شود.

مشاور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران با اشاره به دیگر طرح های برقابی کشور، اظهار داشت: در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی و بارندگی مناسب تا پایان سال جاری امکان وارد شدن اولین واحد نیروگاه سیمره به مدار نیز فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد: سال گذشته در ۴ مرحله اوراق مشارکت طرح های برقابی شرکت آب و نیرو عرضه و بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان نیز از این اوراق فروخته شد.

این مقام مسئول در وزارت نیرو همچنین از برنامه عرضه ۱۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت طرح های برقابی و تامین آب در سال ۹۱ خبرداد و گفت: از همه فرصت های موجود برای جذب سرمایه ها در جهت اجرای سدها و نیروگاه های برقابی به عنوان زیرساخت های مهم توسعه کشور استفاده خواهیم کرد.

رضازاده خرید اوراق مشارکت را یکی از مفید ترین و اصولی ترین روش های سرمایه گذاری برشمرد که علاوه بر نداشتن آثار تورمی بر اقتصاد کلان کشور، باعث جذب سرمایه های مردم در جهت اجرای طرح های حیاتی کشور می شود.

مشاور وزیر نیرو با اشاره به توجه ویژه دولت به طرح های برقابی کشور، بیان داشت: علاوه بر این، ۹۸ درصد از اعتبارات منابع عمومی این طرح ها نیز تخصیص یافته است.

وی از امکان راه اندازی و بهره برداری ۳۰ هزار مگاوات ظرفیت برقابی جدید در کشور خبر داد و تصریح کرد: تاکنون نیمی از این پتانسیل اجرا و یا به بهره برداری رسیده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.