ورود جلیلی به بغداد /رایزنی با مقامات عراقی درباره تحولات منطقه

خبرگزاری آریا-دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در ادامه سفر منطقه ای خود برای دیدار و گفتگو با مقامات عراق وارد بغداد شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، سعید جلیلی و هیات همراه بعد از سفر به لبنان و سوریه در نخستین دقایق بامداد روز چهارشنبه وارد بغداد شد و از طرف فالح فیاض مشاور شورای امنیت ملی عراق در فرودگاه این شهر مورد استقبال قرار گرفت.
سعید جلیلی در جمع خبرنگاران ،هدف خود به عراق را مشورت و رایزنی درباره تحولات جاری منطقه اعلام کرد.
وی با اشاره به دشمنی ها علیه مردم و دولت سوریه افزود: امروز مسائل سوریه به دلیل برخی توطئه ها پیچیده و خاص است.
جلیلی گفت: مردم سوریه رنج زیادی را متحمل می شوند و این رنج به دلیل دفاع آنها از مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی است.
وی تصریح کرد دولتهای بزرگ با همکاری تروریستها و برخی متحدانشان که سابقه خوبی در دموکراسی ندارند در حال فشار بر مردم سوریه هستند. فشاری که برخی کشورهای منطقه حتی یک هفته هم در برابر آن دوام نمی آورند اما مردم و دولت سوریه در برابر هرگونه فشاری مقاوم هستند.
جلیلی تاکید کرد که راه حل بحران سوریه را باید در تصمیم گیری مردم این کشور درباره سوریه جستجو کرد.
مشاور شورای امنیت ملی عراق نیز در این گفتگوی مشترک گفت: جمهوری اسلامی ایران کشوری توانمند است و حضوری فعال در منطقه دارد و باید از ظرفیت ان برای حل مسائل منطقه ای استفاده شود.
فالح فیاض با اشاره به بحران سوریه افزود: این بحران باید در چارچوب دیپلماتیک و با حمایت و همکاری کشورهای منطقه مانند عراق ،ترکیه و جمهوری اسلامی ایران حل و فصل شود.
سعید جلیلی در آغاز برنامه فشرده سفر خود به عراق با نوری مالکی نخست وزیر ، اسامه نجیفی رئیس پارلمان، هوشیار زیباری وزیر امور خارجه ، ابراهیم جعفری رئیس فراکسیون اتحاد ملی ، عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق دیدار و گفتگو خواهد کرد.
حضور در جمع نمایندگان رسانه های حاضر در عراق و سپس روز پنج شنبه دیدار و گفتگو با خضیرخزاعی معاون رئیس جمهور عراق ادامه برنامه های دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.