ورود خودروهای سواری گازوییلی به ناوگان حمل و نقل

۲۱اردیبهشت،

رئیس ستاد مدیریت و حمل و نقل سوخت کشور خبرداد:

ورود خودروهای سواری گازوییلی به ناوگان حمل و نقل

عصرخودرو: همزمان با اعلام آمادگی وزارت نفت برای عرضه گازوییل با استاندارد یورو ۴ به زودی یکی از شرکت های خودرو ساز داخلی، خودرو سبک با پایه موتور دیزلی را روانه بازار می کند.

به گزارش «عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین  رئیس ستاد مدیریت و حمل و نقل سوخت کشور در یک نشست خبری گفت: با توجه به افزایش ظرفیت پالایشگاهی کشور دو نوع سوخت تازه به زودی وارد سبد سوخت ناوگان حمل و نقل کشور می گردد.

مجتبی شفیعی افزود: با توجه به ظرفیت های تازهی که در پالایشگاه های کشور ایجاد شده قرار است با همکاری یکی از خودرو سازان کشور خودرو سبک دیزلی تولید کند و امیدورایم به زودی عرضه این نوع خودرو در کشور آغاز شود.

وی ادامه داد: وزارت نفت برای عرضه روزانه ٢٠ میلیون لیتر گازوییل یورو ۴ اعلام آمادگی کرده و این نوع سوخت می تواند جایگزینی مناسب برای ناوگان تاکسیرانی باشد.

رئیس ستاد مدیریت و حمل و نقل سوخت کشور با بیان این که همچنین تا پایان امسال ۵٠ جایگاه ال.پی.جی در کشور راه اندازی می گردد، گفت: این سوخت نیز به عنوان یک سوخت پاک و با صرفه در ناوگان حمل و نقل کشور مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: ال.پی .جی نسبت به سی.ان .جی از ایمنی بیشتری برخوردار بوده و نصب مخزن آن نیز با سهولت قابل انجام است.

شفیعی افزود: تاکنون یک میلیون و سیصدو پنجاه هزار خودرو فرسوده نوسازی شده و ایران در میان ١٠ کشور برتر جهان در این زمینه قرار دارد.

وی در خصوص سهمیه های بنزین نیز گفت: به سبب استفاده بسیار جانبازان و معلولین از خودروهای شخصی و با هماهنگی رئیس جمهور سبب شد تا ۲۰۰هزار لیتر روزانه سوخت ویژه برای جانبازان و ۵۰ هزار لیتر برای معلولین در نظر گرفته شود که این افزایش سهمیه پس از هماهنگی های لازم با وزارت نفت از آخر خرداد ماه و یا اوایل تیر ماه اجرایی می گردد.

مدیر ستاد حمل و نقل و سوخت کل کشور افزود: اجرای این سهمیه ویژه از سوی سازمان بهزیستی و بنیاد شهید خواهد بود.

شفیعی با اشاره به سهمیه بندی سوخت و تغییر قیمت های سوخت گفت: تا پایان دولت دهم سهمیه های سوخت تغییر نخواهد کرد اما دولت پیشنهاد های افزایش قیمت را به مجلس ارائه کرده است و قرار است مجلس در قالب بودجه سال ۹۲ افزایش قیمت سوخت را مورد بررسی و تصویب قرار دهد.

شفیعی با اشاره به نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری و بورن شهری خاطرنشان کرد: با هماهنگی که با  یکی از بانک ها انجام شده است مقرر شده تا ۱۷ هزار فقره وام ۱۰ میلیون تومانی برای نوسازی تاکسی ها اختصاص دهد که این کار تا پایان خرداد ماه عملیاتی می گردد و از طرفی براساس برنامه ریزی انجام شده مقرر شده است که تا پایان سال ۹۲ همه مینی بوس های شهر تهران نوسازی شوند.

یکشنبه ۲۲ اردیبهشت   ۱۶:۱۴

منبع: عصر خودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.