ورود خودروهای شخصی ایران به عراق از مرز مهران خواست ماست

سرکنسول عراق در کرمانشاه:

ورود خودروهای شخصی ایران به عراق از مرز مهران خواست ماست

عصرخودرو : سرکنسول عراق در کرمانشاه گفت: ورود خودروهای شخصی ایران به عراق از طریق مرز مهران قابل بررسی و تحقق و خواست ماست.

به نقل از ایسنا، هاشم ابراهیم هاشم  اظهار کرد: این که شهروندان ایران وعراق بتوانند با خودروهای شخصی خود از مرز مهران در جاده‌های دو کشور تردد کنند، خواست مقامات جمهوری اسلامی و عراق است.

وی تاکید کرد: تصمیم گیران ایران وعراق در این خصوص عزم را جزم کرده‌اند؛ چرا که همانگونه که اطلاع دارید اخیرا نیز در نشست رییس سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی با سرتیپ سمیسم، وزیر امور گردشگری عراق در این باره صحبت‌هایی به عمل آمد.

سرکنسول عراق درباره علت تاخیر در تحقق این تصمیم نیز گفت: مهمترین چالش پیش روی این کار شرایط امنیت عراق است که باید به عنوان یکی از عوامل مهم در زمینه چگونگی آمد و شد خودروهای شخصی دو کشور در جاده‌های ایران ـ عراق مورد توجه قرار گیرد.

ابراهیم هاشم گفت: یکی از برنامه‌های پیش روی ما به عنوان دستگاه دیپلماسی عراق در ایران تحقق این کار است تا هر شهروند ایرانی بتواند با خودروی خود حتی به عتبات عالیات هم سفر کند و این کار انشاء الله شدنی و تحقق یافتنی است.

وی همچنین تاکید کرد: در حال حاضر لغو روادید میان ایران وعراق در دستور کار مقامات دو کشور قرار گرفته است که با تحقق آن شرایط برای تردد خودروهای شخصی شهروندان دو کشور حتی کامیون‌های باری هم فراهم خواهد شد.

یکشنبه ۱۲ شهریور   ۱۲:۲۷


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.