ورود دانشگاه‌ها به اردوگاه‌های آوارگان کنیایی

۱۴اردیبهشت،

43-1.jpeg

هزاران نوجوان و جوان مشتاق برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌ها که هم‌اکنون در اردوگاه‌های آوارگان شمال کنیا زندگی می‌کنند به زودی از امکانات ورود دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی غیرانتفاعی به این اردوگاه‌ها بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ بدنبال معرفی و اجرای طرح «تحصیلات عالی برای آوارگان» یا (BHER) که از سوی دانشگاه‌های «یورک» کانادا و «ویندل تراست» کنیا انجام گرفته است، آوارگان به کلاس‌های مجازی هدایت شده تا ضمن تحصیل علم، شیوه زندگی بهتر و مطلوب‌تری داشته باشند.

دانشگاه «ویندل تراست» کنیا که یکی از اعضای اتحادیه ویندل تراست انگلیس است در واقع یک دانشگاه غیرانتفاعی است که فرصت تحصیل را در اختیار جوامع فقیر، پناهجویان و آوارگان قرار می‌دهد.

این دانشگاه با دانشگاه‌های «موی» و «کنیاتا» در کنیا و دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه یورک و مرکز خدمات دانشگاهی جهانی در کانادا همکاری دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از یونیورسیتی ورلد نیوز، مطابق این طرح نوآورانه، دانشجویان قادر خواهند بود با هزینه‌های دولتی در رشته‌های مختلف تحصیلی آنلاین مدرک تحصیلی دیپلم اخذ کنند.

همچنین با توجه به افتتاح مرکز آموزشی که سال قبل از سوی دانشگاه کنیاتا بازگشایی شد، بعضی از این دانشجویان نیز می‌توانند کلاس‌های خود را در این محل بگذرانند.

این پروژه در چهار فاز انجام می‌گیرد که در فاز اول حدود ۲۰۰ دانشجو طی چند ماه آموزش می‌بینند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.