ورود دستگاه های اطلاعاتی FBI، CIA، MI6، DGSE به بیروت!

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

روزنامه روزنامه الدیار لبنان طی خبری فاش نمود:

همزمان با انفجار تروریستی در منطقه مسیحی نشین الاشرفیه بیروت که منجر به ترور “وسام حسن” گردید در روزهای گذشته شاهد هجوم تیم های جاسوسی کشورهای غربی برای بهره برداری بیشتر از این واقعه هستیم. روزنامه الدیار لبنان، وقوع انفجار تروریستی در منطقه مسیحی نشین الاشرفیه بیروت، بهانه ای جدید به دست آمریکا و همپیمانان اروپایی اش داد تا بار دیگر برای نفوذ و تسلط خود بر لبنان تلاش کنند.

به گزارش گروه وبگردیممتازنیوز، همزمان با انفجار تروریستی در منطقه مسیحی نشین الاشرفیه بیروت که منجر به ترور “وسام حسن” گردید در روزهای گذشته شاهد هجوم تیم های جاسوسی کشورهای غربی برای بهره برداری بیشتر از این واقعه هستیم.

روزنامه الدیار لبنان، وقوع انفجار تروریستی در منطقه مسیحی نشین الاشرفیه بیروت، بهانه ای جدید به دست آمریکا و همپیمانان اروپایی اش داد تا بار دیگر برای نفوذ و تسلط خود بر لبنان تلاش کنند.

این در حالی است که به همین منظور رقابت شدیدی میان دستگاه های جاسوسی غرب در راس آن آمریکا، فرانسه و انگلیس در گرفته است به گونه ای که می توان گفت در هفته جاری سه تیم امنیتی از آمریکا به شکل جداگانه و فرانسه و انگلیس به صورت مشترک وارد بیروت شدند.

در این راستا گفته می شود که “نجیب میقاتی” نخست وزیر لبنان در تماس تلفنی که طی روزهای اخیر با “هیلاری کلینتون” وزیر خارجه آمریکا داشت، با ورود یک تیم از عناصر پلیس فدرال آمریکا FBI به خاک لبنان برای انجام تحقیقاتی درباره موضوع ترور “وسام حسن” مسئول بخش اطلاعات امنیت داخلی این کشور موافقت کرده است.

به این ترتیب یکی از خطرناکترین و مرموزترین تیم های امنیتی آمریکایی در نظر دارد با ورود خود به لبنان اطلاعاتی را به دست آورد که بالطبع در توطئه چینی های بعدی علیه این کشور مفید و موثر خواهد بود.

در این راستا رئیس دستگاه جاسوسی آمریکا یعنی سیا نیز از رصد تحولات منطقه در این روزها جا نمانده است، بلکه منابع آگاه اعلام کردند که یک مسئول بلندپایه امنیتی از آمریکا طی همین روزها سفر خود را به خاورمیانه آغاز کرده است.

کارشناسان و تحلیلگران با اشاره به اینکه در همین هفته بعد از ترور “وسام حسن” یک تیم مشترک جاسوسی انلگیسی- فرانسوی وارد بیروت شده اند، اینگونه ابراز عقیده کرده اند که این روزها دستگاه های جاسوسی غرب در تلاش هستند تا به نوعی از آب گل آلود در لبنان ماهی بگیرند و از شرایط موجود در لبنان که به لحاظ سیاسی و امنیتی وارد مرحله متشنجی شده است، به نفع خود بهره برداری کنند.

به گفته منابع آگاه لبنانی طی سه روز گذشته و بعد از آنکه آشوبگران وابسته به جریان ۱۴ مارس از فرصت ایجاده شده بعد از ترور “وسام حسن” در لبنان شروع به آشوبگری کرده اند، یک تیم مشترک از عناصر جاسوسی انگلیسی و فرانسوی به طور غیر منتظره وارد فرودگاه بیروت شدند.

منابع مذکور خاطر نشان کردند که تیم جاسوسی انگلیسی – فرانسوی برای بررسی موضوع حمله به دفتر نخست وزیری لبنان وارد بیروت شدند چراکه پاریس و لندن حمله به دفتر “نجیب میقاتی” را هدف قرار دادن به ثبات و امنیت لبنان قلمداد می کنند.

شایان ذکر است که “وسام حسن” مسئول بخش اطلاعات امنیت داخلی لبنان جمعه گذشته ۱۹ اکتبر در پی وقوع انفجاری مهیب در بیروت ترور شد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.