ورود سامانه بارشی جدید به کشور/ بارش شدید برف و باران در برخی مناطق

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی فردا (۵ اسفند) گفت: این سامانه سبب خواهد شد که بارش برف و باران در برخی مناطق کشور شدت گیرد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت آینده در برخی مناطق واقع در سواحل دریای خزر و برخی نقاط کرمان و طی روز سه‌شنبه (۵ اسفند) در استان‌های ساحلی خزر بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود همچنین از اواخر وقت این روز سامانه‌ای بارشی از سمت جنوب وارد کشور خواهد شد.

وی ادامه داد: این سامانه بارشی طی روز چهارشنبه (۶ اسفند) در مناطقی از جنوب، جنوب غرب و برخی نقاط مرکز کشور سبب وقوع رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و بارش برف در ارتفاعات می‌شود.

ضیاییان با اشاره به اینکه طی روز چهارشنبه (۶ اسفند) با شمالی شدن جریانات و ریزش هوای سرد در نوار شمالی کشور و دامنه‌های شمالی البرز در استان‌های ساحلی خزر بارش برف و باران شدت می‌گیرد، اظهارکرد: دریای خزر نیز طی این مدت مواج و متلاطم خواهد بود همچنین در اردبیل، برخی نقاط شمالی آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی طی روز پنجشنبه (۷ اسفند) در جنوب غرب، جنوب، شرق، جنوب شرق، شمال غرب، غرب، سواحل غربی دریای خزر، برخی نقاط مرکزی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز بارش خواهیم داشت و شدت بارش نیز طی این روز در غرب سواحل خزر، نیمه جنوبی فارس و کرمان پیش‌بینی می شود.

وی اضافه کرد: طی روز جمعه (۸ اسفند) بارش پراکنده در غرب، مرکز، سواحل غربی دریای خزر، دامنه‌های البرز و در بخش‌هایی از کرمان و شمال سیستان و بلوچستان ادامه دارد.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۵ اسفند) صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد، گاهی وزش باد شدید و با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد و طی روز چهارشنبه (۶ اسفند) نیز صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.