ورود سه تبلت مشهور به بازار

با نزدیک شدن فصل خرید کریسمس و مراسم معرفی تبلت‌های جدید اپل، آمازون و مایکروسافت، این شرکت‌ها برای رقابت شانه به شانه منحصر به فرد آماده می‌شوند.

شرکت‌های بزرگ تولیدکننده محصولات و ابزارهای الکترونیکی ظرف چند روز فاصله از هم در طول ماه جاری تبلت‌های جدید خود را در سطح جهان به فروش می‌رسانند.
انتظار می‌رود اپل در تاریخ ۱۷ اکتبر (۲۶ مهر)، یک هفته پیش از آنکه آمازون در سطح جهان و مایکروسافت تبلت سرفیس خود را ارائه کنند آی پد مینی را رونمایی کند.
انتظار می‌رود آی پد مینی اپل روز دوم نوامبر (۱۲ آبان) در سراسر دنیا به فروش برسد. این تاریخ توسط مجله «فورچون» اعلام شده و این مجله نیز به‌عنوان منبع به سرمایه‌گذاران اپل اشاره کرده و اظهار داشته که این تاریخ را از چند منبع شنیده است.
گفته می‌شود که این دستگاه از نظر سخت‌افزار شبیه آی‌پد ۲ است، اما اندازه آن به هفت یا هشت اینچ کاهش پیدا کرده است. براساس گزارش‌های تایید نشده قرار است اپل دعوتنامه‌های خود را روز ۱۰ اکتبر به خبرنگاران حوزه فناوری ارسال کرده و از آنها برای رونمایی این دستگاه دعوت کند.
در این میان آمازون که با به روز کردن تبلت خود پیشتر از موفقیت بازار آمریکا سود برده است، قرار است ۲۵ اکتبر (۴ آبان‌ماه) فروش جهانی تبلت خود را آغاز کند. تبلت‌های آمازون در نسخه‌های ۷ و ۹/۸ اینچی ارائه می‌شوند و در حال حاضر تنها تبلت ۷ اینچی است که در آمریکا ارائه شده است.
سومین رقیب در این بازار شرکت مایکروسافت با تبلت سرفیس است. این شرکت قرار است همزمان با ویندوز ۸ تبلت خود را وارد بازار کند. براساس اظهارات تام ویجینگ از مجله گجت، بازی خطرناکی آغاز شده است و هر سه شرکت درنظر دارند که گوی رقابت را از یکدیگر بربایند و تصور می‌شود که اپل در این میان زیرکتر از سایرین است. وی افزود: اگر من به جای اپل بودم و می‌دانستم که مایکروسافت قرار است تبلت خود را وارد بازار کند کاری می‌کردم که توجه عمومی به محصول من به قدری جلب شود که هیچ کس دیگر نتواند به آن شکل عمل کند. براساس نظر تحلیلگران، سرفیس مایکروسافت از پتانسیل موفقیت برخوردار است، اما نگرانی اصلی مایکروسافت این است که انتظار می‌رود آی پد مینی توجه بیشتری را به خود معطوف کند.
از سوی دیگر، موفقیت هرکدام از این تبلت‌ها در بازار تا حد زیادی به قیمت بستگی دارد.


پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد آنلاین
بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.