ورود شاخه های علوم و فنون دریایی به کتاب های درسی

۰۸ام بهمن ،

برای گسترش فرهنگ اقیانوس و دریا طی مذاکراتی با آموزش و پرورش شاخه های علوم و فنون اقیانوس و دریا وارد کتاب های درسی می گردد.

دکتر وحید چگینی، رئیس موسسه ملی اقیانوس شناسی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: به طورکلی ما در زمینه اقیانوس و دریا فقر فرهنگی داریم، مسئولان و مردم توجه کمی به این حوزه راهبردی دارند.

وی گفت: مبنای توسعه کشورمان خشکی پایه است نه دریا پایه و سعی نشده تا تعادلی بین توسعه خشکی پایه و دریا پایه برقرار شود.

چگینی تصریح کرد: به نظر می رسدکه در طی ۵ قرن قبل عدم توجه به اقیانوس و دریا ریشه های استعماری نیز داشته است، از جنوب استعمارگرانی چون پرتغال و انگلیس از شمال نیز روسیه سبب شد مردم ما بیشتر به سمت داخل و مرکز کشور رانده شوند و مناطق ساحل کم رونق و کم توسعه یافته و خالی از سکنه باشد.

چگینی تصریح کرد: به جز چند شهر ما شاهد بیشترین محرومیت ها در مناطق ساحلی کشور هستیم این نشان می دهد ما در زمینه دریا فرهنگ سازی نکردیم و سازمان های دریایی نیز کم کاری کرده اند.

رئیس موسسه ملی اقیانوس شناسی اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم این نقیصه را جبران کنیم لازم بود کاری را از پایه آغاز کنیم.با آموزش و پرورش مذاکراتی داشتیم تا مطالبی در زمینه اقیانوس ها و دریاها و شاخه های علوم و فنون و اهمیت اقیانوس ها وارد کتاب های درسی شود.

رئیس موسسه ملی اقیانوس شناسی افزود: با اقداماتی که در حال انجام است این مطالب به تدریج وارد کتاب های درسی می گردد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.