ورود صدها نفر از مردم مصر به میدان التحریر

سه شنبه ۱۶ خرداد – ۰۴:۵۲:۴۹ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- صدها نفر از مردم مصر برای حضور در تظاهرات میلیونی وارد میدان التحریر در پایتخت مصر شده اند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از واحد برون مرزی، با وجود انکه این میدان از روز شنبه به روی مردم بسته شده است اما از صبح امروز ( سه شنبه) صدها نفر از اقشار مختلف مردم مصر راهی این میدان شده اند تا با برگزاری تظاهرات موسوم به تظاهرات میلیونی عدالت ، اعتراض خود را به احکام صادره علیه حسنی مبارک دیکتاتور مخلوع این کشور و دیگر سران رژیم مخلوع وی اعلام کنند .
به گزارش خبرگزاری فرانسه ، گروهها مختلف و از جمله گروه اخوان المسلمین مردم را به برگزاری تظاهرات امروز فراخوانده و تاکید کرده اند که خود نیز در این تظاهرات شرکت خواهند کرد.
افرادیکه خود را به این میدان رسانده اند اعلام کردند که انقلاب مصر همچنان ادامه دارد و احکام صادره علیه سران رژِیم مخلوع حسنی مبارک ، عادلانه نبوده است .
در حالیکه مردم مصر اعدام مبارک و دیگر سران رژیم فاسد وی را خواستار بودند ، روز شنبه رئیس دادگاه محاکمه حسنی مبارک رئیس جمهوری مخلوع مصر،با استناد به بندهای مختلف قوانین کیفری این کشور “حسنی مبارک” و “حبیب العادلی” وزیر کشور وی را به زندان ابد محکوم و “جمال” و “علاء” پسران مبارک ،”احمد محمد رمزی عبد الرشید”،”عدلی مصطفی عبد الرحمن فاید”،”حسن محمد عبد الرحمن یوسف”،”اسماعیل محمد عبد الجواد”،”اسامه یوسف المراسی” و “عمر عبدالعزیز عفیفی” را تبرئه کرد.
صدور این احکام اعتراض گروههای مختلف مصری را بویژه خانواده کشته شدگان و زخمیان انقلاب ۲۵ ژانویه سال ۲۰۱۱ مصر را برانگیخته است.
در این انقلاب بیش از ۸۰۰ نفر از انقلابیون به دستور سران رژِیم مخلوع حسنی مبارک کشته و شمار زیادی نیز زخمی شدند.

 

 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۰۵۱۶۵۲۴۹۵۶۹


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.