ورود علی لاریجانی به سودان

۳۰م دیماه ،

لاریجانیˈ رییس مجلس شورای اسلامی یکشنبه‌شب در فرودگاه خارطوم مورد استقبال ˈاحمد ابراهیم‌الطاهرˈ همتای سودانی خود قرار گرفت.

وی در فرودگاه این شهر در جمع خبرنگاران با اشاره به روابط مناسب تهران و خارطوم، از سودان به عنوان کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و گفت: این اجلاس فرصت مناسبی است تا با دوستان سودانی دربارهٔ مسایل دوجانبه گفت‌وگو شود.

لاریجانی خاطرنشان کرد که در حال حاضر ایران و سودان در زمینه‌‌های فرهنگی، اقتصادی و تجاری مناسبات و ارتباطات خوبی با هم دارند.

رییس مجلس شورای اسلامی را در این سفر شماری از نمایندگان مجلس و ˈحسن قشقاویˈ معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزیر امور خارجه همراهی می‌کنند.

علی لاریجانی قرار است در اجلاس بین‌المجالس کشورهای اسلامی، مواضع جمهوری اسلامی ایران را دربارهٔ آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی تشریح کند.

اجلاس یاشده با حضور رییسان مجالس کشورهای اسلامی و مقام های پارلمانی ۵۰ کشور اسلامی از فردا – دوشنبه – به مدت دو روز در سودان برگزار می‌شود.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین قرار است در حاشیه این اجلاس با همتایان خود دیدار و گفت‌وگو کند.

۱۷۱۷

هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران متشکل از ˈکاظم جلالیˈ نماینده مردم شاهرود و ˈعلی عبدالله‌زادهˈ نماینده مردم فردوس و طبس برای شرکت در این اجلاس چهارشنبه قبل عازم سودان شدند.

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.