ورود عمه خانم به «زمانه»

۵ م دیماه ،

جام جم آنلاین: او فرزند چهارم یک خانواده هفت نفری است و به نقل از خودش، مادرش با ورود او به دنیای بازیگری مخالف بود. مهرانه مهین‌ترابی لیسانس بازیگری و کارگردانی خود را از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران گرفته است. هرگز ازدواج نکرده و همیشه در پاسخ به پرسش‌های مکرر دربارهٔ دلیل این امر، جواب می‌دهد: «ازدواج را دوست داشتم اما باید تنها می‌ماندم. من هم عاشق فرزند هستم و دوست دارم برای اشخاص خانواده‌ام آشپزی کنم. اما از آنجا که بازیگری وجودم را فراگرفته بود، نمی‌توانستم براحتی از حرفه‌ام بگذرم».

اولین تجربه بازیگری او ایفای نقشی در یک تله‌تئاتر نوشته محسن یلفانی در سال ۱۳۵۶ بود. با بازی در فیلم «گلبهار» به کارگردانی تهمینه اردکانی در سال ۱۳۶۵ به سینما آمد و با بازی در مجموعه تلویزیونی «خیرالله صندوقچه اسرار» در سال‌۱۳۷۱ عضوی از خانواده مجموعه‌های تلویزیونی شد.

او با نقش‌آفرینی در مجموعه «همسران» و «خانه‌سبز» به اوج محبوبیت رسید. مهین‌ترابی در سریال «خانه سبز» نقش مقابل مرحوم خسرو شکیبایی را بازی می‌کرد.

او مادر فرید با بازی رامبد جوان بود که در طبقه بالای خانه آنها زندگی می‌کرد. این سریال توانست بینندگان زیادی را به خود جذب کند و با بازی‌های روان و داستان‌های جذاب خود طرفداران زیادی را برای خود دست و پا کند. مهین‌ترابی در مجموعه «همسران» نیز نقش ماندگاری را از خود به جا گذاشت.

مهینِ سریال «همسران»، همسر مردی به نام کمال با بازی فردوس کاویانی بود. او نام همسرش، «کمال» را آنقدر با لحنی خاص ادا می‌کرد که این نام و آن لحن تا مدت‌ها بر سر زبان‌ها افتاده بود.

یکی از ویژگی‌های مهین ترابی که بعد‌ها در سریال «نرگس» نیز تکرار شد، آرامش و روانی بازی او مقابل دوربین است. او صدای خوبی هم دارد و می‌توان به‌جرات گفت از آن دسته از هنرپیشگانی است که بخشی از جذابیت بازی آنها به صدایشان برمی‌گردد.

مهین‌ترابی هم‌اکنون سریال «زمانه» به کارگردانی حسن فتحی را در حال پخش از شبکه سه دارد. او نقش خواهر ناتنی حسام را بازی می‌کند.

خواهری که تا به حال اثری از او نبوده و با حقوق بخور و نمیر معلمی در منطقه‌ای از جنوب شهر روزگار می‌گذراند و مثل همه دبیرها چهره فرهنگی و مثبتی دارد. حالا او قرار است پرده از رازی بردارد که به‌سال‌ها قبل برمی‌گردد. مهین‌ترابی چهره گرفته‌ای دارد.

گریمش ساده است و خطوط صورتش کمی برجسته‌تر از حد معمول است. آنقدر که ما به عنوان بیننده دریابیم این عمه‌خانم گوشه‌گیر زجر‌های زیادی کشیده و حالا شاید وقت انتقام است.

مهراوه فردوسی – گروه رادیو و تلویزیون


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.