ورود منابع ارزی و ریالی صندوق توسعه ملی به بازار سرمایه

دوشنبه ۹ مرداد – ۰۲:۳۹:۳۵ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد:

بزرگنمایی:  

نایب ریس کمیسیون اقتصادی مجلیس گفت: برای حمایت از بازار سرمایه، باید از منابع داخلی استفاده کنیم که یکی از منابع، صندوق توسعه ملی است.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، محمدرضاپور ابراهیمی با اشاره به تاثیرپذیری بازار سرمایه از برخی مباحث غیرمرتبط با بورس گفت: با توجه به این موضوع، استفاده از منابع صندوق توسعه ملی می تواند راهکاری برای حمایت از بازار سرمایه جهت ممانعت از تاثیرپذیری این بازار باشد.
وی اساسنامه صندوق توسعه ملی را مدنظر قرار داد و اظهار داشت: براین‌اساس امکان سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی با منابع صندوق توسعه ملی وجود دارد و با توجه به ظرفیت و منابعی که این صندوق در اختیار دارد، سرمایه‌گذاری آن در بازار سرمایه می‌تواند بسیار مثبت بوده و میزان اعتماد سرمایه‌گذاران به این بازار را افزایش دهد.
نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به نحوه تخصیص منابع صندوق توسعه ملی تصریح کرد: بخشی از منابع صندوق توسعه ملی به صورت مستقیم به پروژه‌ها تخصیص می‌یابد و از سوی دیگر، بخشی از منابع به صورت مستقیم به بورس تزریق می شود.
پورابراهیمی با اشاره به مباحث مطرح شده برای سرمایه گذاری ارزی یا ریالی در منابع صندوق توسعه ملی در بازار سرمایه اظهار داشت: مطابق اساسنامه صندوق توسعه ملی تبدیل ارز به ریال و ورودش به صنایع یا بازار سرمایه به دلیل بازخورد تورمی که به همراه دارد، امکان پذیر نیست. از این رو به دنبال راهکاری هستیم تا منابع صندوق را به صورت ارزی و بدون نیاز به حذف محدودیت قانونی وارد بازار سرمایه کنیم.
وی با اشاره به اینکه برخی از پروژه ها اعتبارات ارزی و ریالی دریافت می کنند، خاطرنشان کرد: بر این اساس در صندوق توسعه ملی ترکیبی از منابع ارزی و ریالی برای حمایت از بازار سرمایه دیده شده است. لازم به ذکر است چندی قبل، تفاهمنامه همکاری فیمابین صندوق توسعه ملی و سازمان بورس و اوراق بهادار در راستای بکارگیری منابع این صندوق در بازار سرمایه، با هدف حمایت از کار و سرمایه ایرانی، به امضا رسید.
 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۳۰۱۴۳۹۳۵۸۴۳


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.