ورود نیروهای آمریکایی به ترکیه

۱۶م دیماه ،

afp1-72.jpg

گروهی متشکل از ۲۷ سرباز آمریکایی وارد ترکیه شده‌اند تا سامانه دفاع موشکی پاتریوت ناتو را عملیاتی کنند. سامانه‌های دفاع موشکی هلند نیز دو روز دیگر راهی ترکیه می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، نیروهای نظامی ارتش آمریکا روز جمعه به همراه ادوات نظامی وارد پایگاه هوایی اینجرلیک در جنوب ترکیه شدند.

ستاد نیروهای آمریکایی مستقر در اروپا اعلام کرد، ۴۰۰ پرسنل دیگر و ادوات نظامی بیشتر در روزهای آینده وارد این پایگاه خواهند شد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از مقام‌های این ستاد گزارش کرده است که در اواخر ماه ژانویه ادوات نظامی بیشتری از راه دریا به ترکیه ارسال خواهند شد.

همزمان، روزنامه تلگراف هلند گزارش کرده است که سامانه‌های پدافندی موشک‌های پاتریوت متعلق به این کشور به همراه ۳۰۰ نیروی نظامی دو روز دیگر (هفتم ژانویه) به مقصد ترکیه فرستاده خواهند شد و پیش‌بینی می‌شود تا روز ۲۲ ژانویه به آنجا برسند.

قرار است دولت آلمان نیز برنامه مشابه‌ای را به اجرا درآورد.

ستاد نیروهای آمریکایی مستقر در اروپا در بیانیه‌ای گفت که ارسال این نیروها و سامانه‌ها به ترکیه “تنها هدف دفاعی داشته و یک منطقه پرواز ممنوع و یا ماموریت تهاجمی را به همراه نخواهد داشت.”

هدف از ارسال موشک‌های زمین به هوای پاتریوت، کمک به ارتش ترکیه برای جلوگیری از حمله‌های احتمالی هوایی و یا پرتاب موشک از سوی سوریه است.

کشورهای آلمان و هلند نیز آماده می‌شوند تا سامانه‌های پدافندی موشک‌های پاتریوت خود را در روزهای آتی به ترکیه ارسال کنند. طبق برنامه‌ریزی‌ قبلی، قرار است این سامانه‌ها تا پایان ماه ژانویه آماده استفاده باشند.

اوایل ماه قبل ناتو استقرار سامانه‌های پدافندی پاتریوت را در ترکیه به تصویب رساند. این عمل در پاسخ به درخواست دولت ترکیه بود که اعلام کرده بود “نگرانی‌های جدی” دربارهٔ استفاده دولت بشار اسد از سلاح‌های شیمیایی دارد. دولت سوریه اعلام کرده است هرگز از سلاح‌های شیمیایی برای مقابله با مردم خود استفاده نخواهد کرد.

دولت‌های آمریکا، آلمان و هلند توافق کرده‌اند که هر کدام دو سامانه پدافندی پاتریوت را در مرز ترکیه و سوریه مسقر کنند. این سامانه‌ها تحت کنترل نیروهای ناتو خواهند بود.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.