ورود هر گونه آلرژی به بدن ممنوع!

۲۶خردادماه،

آلرژی یکی از شایع ترین بیماری ها در میان والدین و کودکان است که با راهکارهای خاصی می توان از بروز این بیماری پیشگیری کرد.

میترا ذراتی متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه آلرژی یک بیماری است که صفت آن از والدین به کودک به ارث می رسد گفت:با رژیم غذایی مناسب مادر می توان از ابتلا کودک به آلرژی فصلی یا غذایی پیشگیری کرد.

وی با بیان اینکه برای انجام این کار باید مواد غذایی آلرژی زا را از رژیم غذایی مادر حذف کرد گفت:بادام زمینی یکی از مواد خوراکی است که حتی اگر مادر مبتلا به آلرژی نباشد کودک را دچار این بیماری می کند.
 
وی همچنین پیشنهاد کرد: مادران در سه ماهه آخر بارداری از محصولات پروبیوتیکی(محصولات غذایی که در آنها یک سری باکتری های مفیدی وجود دارد که وقتی وارد بدن مادر می گردد نمی گذارد آلرژی به کودک منتقل شود) ازجمله ماست پروبیوتیک استفاده کنند.
 
ذراتی در ادامه افزود: بعد  از تولد نیز اگر مادر علائمی مانند دل درد، یبوست های مزمن، بالا آوردن لخته و ریفلاکس وکهیرهای پوستی در کودک دیده شد، احتمال اینکه کودک آلرژی به پروتئین شیر گاوی که مادر استفاده کرده ،دارد، لذا در این موارد به مادران پیشنهاد می کنیم تا مدت ۱۰ روز مصرف کلیه لبنیات را قطع کند اگر کودک بهبود یافت تا پایان دو سالگی مادر نباید هیچ گونه لبنیاتی استفاده کند اما باید مکمل کلسیم ویتامین D را با نظر متخصص تغذیه دریافت کند.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: ثابت شده اسیدهای چرب امگا ۳ که در گردو و ماهی وجود دارد خاصیت ضد التهابی دارند تا حدودی می تواند از التهاب پیشگیری کنند که بعد از تولد مادر باید مصرف کند./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.