ورود هزاران پیشمرگه کرد عراقی به خاک سوریه

هزاران تن از نیروهای پیشمرگه کرد عراقی وابسته به مسعود بارزانی از منطقه درعابیر در حاشیه رود دجله با پای پیاده وارد خاک سوریه شدند.

به گزارش دفتر خبرگزاری فارس در ترکیه، در حالی که در روزهای اخیر تحرک ارتش ترکیه در طول نوار مرزی این کشور با سوریه شدت یافته، انتشار تصاویری که با تلفن همراه به تصویر کشیده شده نشان می‌دهد هزاران تن از نیروهای آموزش دیده پیشمرگه مسعود بارزانی با پای پیاده وارد خاک سوریه شده‌اند.

در مکالمات بین این افراد که همگی لباس یونیفورم پیشمرگه به تن دارند جملاتی با مضمون “به سوی قمیش لو می‌رویم، برای فتح قمیش لو می‌رویم” شنیده می‌شود.

گفته می‌شود که نیروهای پیشمرگه عراقی در ادامه این راهپیمایی وارد شهر قمیش لو در خاک سوریه شده‌اند.

این در حالی است که گفته می‌شود کردهای سوری تبار ساکن در نوار مرزی نیز در کوبانی، آفرین، دریکا و همکو دست به شورش زده‌اند.

از سوی دیگر مسعود بارزانی رهبر کردهای شمال عراق نیز ادعاهای پیرامون آموزش نظامی کردهای سوری تباری که به شمال عراق گریخته‌اند را تایید کرد. بارزانی طی بیاناتی که در سایت‌های اینترنتی در شمال عراق منتشر شده مدعی شد که برای پر کردن خلاء امنیتی ناشی از عقب نشینی ارتش سوریه از مناطق کردنشین این کشور اقدام به آموزش نظامی کردهای سوریه کرده‌اند و در صورتی که شورای عالی تشکیل شده در چارچوب قرارداد “هولر”، این عده به خاک سوریه اعزام خواهند شد. بارزانی در ادامه مدعی شد که این عده هنوز به خاک سوریه اعزام نشده‌اند و در شمال عراق بسر می‌برند.

شورای عالی هولر دو هفته پیش در نشست مجلس خلق و شورای ملی کردستان که گروه‌های کرد سوریه را در بر می‌گیرد، به منظور حرکت هماهنگ این گروه‌ها تشکیل شده است.

کارشناسان مسائل منطقه آموزش کردهای سوری تبار توسط بارزانی و اعزام این عده به خاک سوریه را بخشی از طرح غربی‌ها در راستای تجزیه سوریه عنوان می‌کنند.


بولتن نیوز | bultannews.com

تا این لحظه ۷نظر ثبت شده
  1. سعید:

    تعدادشان ۳۰۰۰نفراست اماجرات نکردندواردسوریه شوندچون نیروی مدافع خلق یه په گه باورودانهامخالف است

  2. فرشید:

    سلام
    متین جان عزیزم تویی ک میگی خیلی از کرماشانیا کامنت میذارن و میگن ریشته و تیشه میشه خو عزیز دلم کورد کورد هست تو چرا ناراحت میشی
    بژی کوردستان
    بژی کرماشان
    بژی کورد ئیلام
    بژی کورد کورد کورد

    • پیمان:

      کرد هرجا باشد کرد است واز فرزندان کوروش کبیرند هرچی باشند از اون عربهای بی عرضه بهترند شمای که کرد نیستین نظر ندین بژی کرد کرد….

  3. کردکرمانشاهی:

    دراعتراض به بی تفاوتی دولت فاشیست ترکیه تمام کردهای غیوردرسراسردنیاتمام کالاها ووسایل وموزیک واستفاده ازهرنوع کالای ترکیه ای راتحریم کنند لطفا درصفحات اجتماعی وسراسروب گسترش ونشردهید .

  4. عظیم:

    وظیفه همه اقوام کرد این است که به کمک مردم کوبانی بروند، حتی ایرانیان چون ریشه تمام اکراد ایرانی.

    • متین:

      خیلی از کرمانشاهیاو بعضی جاهای دیگه کامنت میزارن که ریشه و تیشه و بیشه و… کوردهاایرانی اند خواهش میکنم اینقد کاسه داغتر از آش نشن، اولا بزارن کوردها خودشون کامنت بزارن بگن اصیلا چی اند و کیند؟ (البته کامنت نمیخواد کوبانی(خرم شهر) داد میزنه) بعد خدمتت بگم که ریشه هیچ قومی به جای خاصی تعلق نداره، ولی دمکراسی میگه تصمیم هرکس باخودشه که کجا و باکی باشه، ک به نظر من موفقیت بشر و با صلح زندگی کردن میگه:
      کبوتر با کبوتر باز با باز***کند همجنس با همجنس پرواز
      birds of a feather flock together

  5. پارسا:

    لازم است باد بارانی خالی بشه دور ورش داشته

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.