ورود پزشکان آموزش ندیده به حیطه جراحی پلاستیک دردسرآفرین شده است

۲۱ آبان ،

دبیر اجرایی ششمین کنگره راینوپلاستی پیشرفته ایران با بیان اینکه یکی از مشکلات رایج جراحی پلاستیک، سوء استفاده بعضی پزشکان است، اظهار کرد: متاسفانه شاهد ورود پزشکان دوره ندیده به حیطه جراحی پلاستیک هستیم و اکثر موارد مربوط به شکایت در حوزه بسیارزیبایی مربوط به پزشکانی است که جراح پلاستیک نیستند و این امور را با تکنیک‌های نادرست و روش‌های غیرعلمی انجام می‌دهند.

به گزارش تفسیری خبرنگار «سلامت»‌ خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر حامد باطنی در نشست خبری که به مناسبت برگزاری ششمین کنگره راینوپلاستی پیشرفته ایران ترتیب داده شده بود، ادامه داد: قسمت عمده اشکالاتی که پس از انجام اعمال جراحی‌های بسیارزیبایی دیده می‌شود، مربوط به انجام این اعمال توسط اشخاصی است که آموزش‌های لازم را در این خصوص ندیده‌اند.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک با بیان اینکه ورود نهادهای نظارتی به سبب ساز و کار این اعمال که وابسته به بیمارستان نیستند، به این حیطه محدود است، اظهار کرد: از سویی اقتضای بازار درمان و تقاضای بالا برای انجام این اعمال جراحی بسیارزیبایی بینی سبب شده تا اشخاصی از سایر گروه‌های پزشکی بدون داشتن مهارت‌های لازم و به قصد کسب سوء، اقدام به انجام این اعمال کنند. این در حالی است که مجموع تعداد فارغ‌التحصیلان رشته فوق تخصصی جراحی پلاستیک در ایران حدود ۲۳۰ نفر است.

وی ادامه داد: بعضی جراحان عمومی یا تخصص‌های دیگر در تابلوهای خود عنوان «متخصص جراحی پلاستیک» را قید می‌کنند، در حالی که چنین تخصصی تعریف نشده است و در جهتی سوء استفاده از ناآگاهی مردم به کار می‌رود. جراحی پلاستیک یک رشته فوق تخصصی است و جراحان عمومی پس از گذراندن یک دوره سه ساله موفق به اخذ آن می‌شوند.

راینوپلاستی رایج‌ترین عمل بسیارزیبایی در ایران

باطنی در ادامه با بیان اینکه تعداد اعمال راینوپلاستی نسبت به اعمال بسیارزیبایی دیگر در ایران آمار بالاتری دارد و رایج‌ترین عمل بسیارزیبایی در ایران محسوب می‌شود، عنوان کرد: بدیهی است که راینوپلاستی و جراحی بینی حاوی عوارض بالاتری نسبت به سایر اعمال بسیارزیبایی باشد.

به گزارش تفسیری ایسنا، ششمین کنگره راینوپلاستی پیشرفته ایران در روزهای ۲۵ و ۲۶ آبان ماه در بیمارستان امام خمینی (ره) پذیرای شرکت‌کنندگان خواهد بود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.