ورود کالاهای ماهواره‌ای، ممنوع شد

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز:

مدیر کل نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی وزارت بهداشت از همکاری این وزارتخانه با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای جلوگیری از تبلیغات موادغذایی ماهواره‌ای خبر داد.

هدایت حسینی در مورد اقدامات وزارت بهداشت برای برخورد با تبلیغات ماهواره‌ای در عرصه مواد غذایی گفت: در مورد تبلیغات غذاهای قاچاق و ماهواره‌ای با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

وی ادامه داد: تصمیم گرفته‌ایم واردات مواد غذایی که از طریق ماهواره تبلیغ می‌شوند را به کشور ممنوع کنیم و حتی اگر به شکل قانونی از گمرک هم به کشور وارد می‌شوند از ورود آنها به بازار ممانعت کنند.

مدیر کل نظارت بر مواد غذایی وزارت بهداشت تصریح کرد: جلوگیری از ورود غذاهایی که در ماهواره تبلیغ می‌شوند شدنی است چرا که طبق گزارشهایی که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دست ما می‌رسد ما می‌توانیم اقدامات لازم را انجام دهیم.

حسینی گفت: به دلیل اینکه پایش برنامه‌های ماهواره‌ای با ما نیست از وزارت فرهنگ درخواست کرده‌ایم گزارشهای مربوط به گروه‌های خوراکی و آشامیدنی که در ماهواره‌ها تبلیغ می‌شوند حتی به شکل قانونی به کشور وارد می‌شوند یا قرار است در آینده وارد شوند را در اختیار ما قرار دهند.

وی تصریح کرد: طبق گزارشهای ارسالی از وزارت فرهنگ از ورود این اقلام خوراکی به کشور جلوگیری می‌شود و به عنوان تخلف تبلیغاتی با آنها برخورد خواهد شد.

مدیر کل نظارت بر مواد غذایی وزارت بهداشت گفت: هدف این برنامه این است که تبلیغات فقط در شبکه‌های رسمی کشور ارائه شوند و اگر ماده غذایی مناسب بوده و ویژگی‌های خوبی دارد و مصرف آن منعی ندارد باید کاری کنیم که آن ماده غذایی در چارچوب قوانین مصوب تبلیغاتی کشور ارائه شود.

حسینی گفت: بنابراین وزارت بهداشت استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای را مجاز نمی‌داند و حتی اگر در کشور هم این شرکت‌ها ثبت شده باشند قطعاً با آنها برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین الصاق برچسب اصالت نیز بر روی مواد غذایی از این دست اقدامات است تا کالاهای غیراصیل، تقلبی و قاچاق به کشور وارد نشوند و مردم نیز مراقب این مواد خوراکی باشند.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.