ورود “کشورهای نوظهور” به بحران، “مشکلات اقتصادی” را افزایش می‌دهد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

اقتصاد دان آلمانی گفت جهان در مسیر احیای با ثبات قرار نگرفته است و اینکه کشورهای نوظهور با بحران روبرو شوند به این معنی است که مشکلات اقتصاد جهانی به شدت افزایش خواهد یافت.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران  به نقل از ریل نیوز، “هاینر فلاسبک” استاد اقتصاد در دانشگاه هامبورگ گفت: اقتصاد جهانی در شرایط بسیار دشواری قرار دارد و ما همچنان در شرایط بسیار حساسی قرار داریم.

وی بیان کرد که ژاپن همچنان در تلاش برای خارج شدن از انقباض اقتصادی است و ماه قبل نیز مشخص شد اروپا به سرعت در حال ورود به دوره انقباض است.

آمریکا و انگلیس به نظر می رسد که در مسیر احیای اقتصادی قرار گرفته اند با این حال این احیای اقتصادی بسیار شکننده است افزایش مصرف که اخیرا در آمریکا ملاحظه شده است تا حدی به سبب کاهش نسبت پس انداز است و در واقع حکایت از پویایی اقتصادی آمریکا ندارد.

افزایش میزان مصرف در آمریکا در ماه های آخر سال قبل میلادی به سبب روی آوردن مردم آمریکا به پس از اندازهایشان بود و این مسئله آنها را در آستانه بحران بدهی بیش از اندازه قرار داده است.

بنابراین نمی توان گفت که جهان در مسیر احیای با ثبات قرار گرفته است و اینکه کشورهای نوظهور با بحران روبرو شوند به این معنی است که مشکلات اقتصاد جهانی به شدت افزایش خواهد یافت.

براساس پیش بینی ها این احتمال وجود دارد که کشورهای نوظهور وارد رکود اقتصادی شوند.

وی اضافه کرد بانک مرکزی آمریکا اقدامات بسیاری صورت داد که تا مردم این کشور از نظر اقتصاد کمی احساس امنیت کنند با این حال اگر دوباره به رکود اقتصادی بازگردیم این بار بحران به نظر شدیدتر خواهد بود و بازگشت به شرایط عادی این بار به شدت دشوارتر خواهد شد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.