ورود گاز خط لوله سوم به شبکه گازرسانی استانهای شمالی

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، ‘صفر جمال لیوانی’ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: تزریق گاز خط لوله سوم سراسری از عسلویه تا لوشان استان گیلان انجام شده و کل خط نیز تا پایان سال جاری به پایان رسیده و انتقال گاز به استانهای شمالی انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: با تزریق گاز در این خط و تامین بیش از پیش نیاز گاز استانهای گیلان، مازندران و گلستان که محدوده عملیاتی منطقه ۹ به شمار می آیند، در آینده در تامین گاز این استانها کمبودی بوجود نخواهد آمد.

لیوانی اظهار کرد: منطقه ۹ شرکت انتقال گاز ایران از سال ۱۳۸۸ آغاز بکار کرد که هم اکنون توسط یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر خط لوله، پنج تاسیسات تقویت فشار و سه واحد تعمیراتی پشتیبان، انتقال گاز به استان های گیلان، مازندران و گلستان را به عهده دارد.

وی با بیان این که، در این استان ها بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار مشترک از گاز استفاده می کنند، گفت: سال گذشته بیش از ۱۵ میلیارد مترمکعب گاز با خطوط لوله منطقه ۹ به نقاط مختلف ارسال که بخش عمده آن در استان های گیلان، مازندارن و گلستان مصرف شده است.

لیوانی تصریح کرد: تاسیسات تقویت فشار قلعه جیق در استان گلستان، نور و نکا در استان مازندارن و همچنین رامسر و رشت در استان گیلان عملیات انتقال گاز به نقاط مختلف در این استانها را به عهده دارند.

وی در ارتباط با عملکرد این منطقه در سال گذشته در بخش تعمیرات، گفت: سال گذشته کل خطوط لوله (۱۲۰۰ کیلومتر) این منطقه عملیاتی پیگ رانی معمولی، ۲۰ کیلومتر تغییر کلاس و نزدیک به ۴۰ کیلومتر نیز تعویض پوشش انجام شد.

به گفته لیوانی برای سال جاری یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر پیگ معمولی و ۱۴ کیلومتر نیز تغییر کلاس خطوط لوله برنامه ریزی شده است، ضمن آن که در صورت نیاز پیگ رانی هوشمند و تعویض پوشش نیز انجام خواهد شد.

اقتصام**۹۱۸۹**۱۵۹۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۰۳۹۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.