ورود ۲۵ دستگاه ریل باس به ناوگان ریلی کشور

۲۵ دستگاه ریل باس در کارخانه ابهر زنجان در حال ساخت است که امسال و سال آینده به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، عبدالعلی صاحب محمدی در نشستی که امروز برگزار شد اظهار داشت: ۷۰۰ دستگاه ترن ست نیز تا پایان سال جاری وارد ناوگان ریلی کشور می شود و همچنین ۲۵ ست ریل باس در کارخانه ابهر زنجان در حال احداث است که امسال و سال آینده به بهره برداری می رسد.
وی ادامه داد: ۳۲ دستگاه ریل باس و ترن ست ظرفیت ناوگان ریلی کشور را به میزان ۱٫۵ میلیون صندلی افزایش می دهند، این ترن ست ها خود کشش هستند و ریل باس ها نیز ۱۲۰ کیلومتر در ساعت سرعت دارند.
مدیرعامل راه آهن در خصوص روند نامناسب ارایه تسهیلات صندوق توسعه ملی اظهار کرد:‌ از روند ارایه تسهیلات صندوق توسعه ملی راضی نیستم و از محل وجوه  اداره شده خود تسهیلاتی برای نوسازی و خرید ناوگان ارایه می دهیم.
وی افزود: قیمت یک قطار کامل حدود ۲۰ میلیارد تومان است که بخش خصوصی بدون دریافت تسهیلات قادر به خرید ناوگان نیست و دولت هم مجاز به خرید ناوگان نیست.
صاحب محمدی در خصوص نرخ بلیت های قطار در سال جاری افزود: در سال گذشته در دو مرحله افزایش نرخ بلیت های قطار اعمال شد و هر سال و در ابتدای سال درصدی به نرخ بلیت های شرکت های ریلی خصوصی افزوده می شود.
وی اضافه کرد: امسال نیز این رقم افزوده شد اما چون قیمت بلیت های رجاء در بهمن سال گذشته افزایش داشت امسال نرخ بلیت های این قطار افزایش نخواهد داشت اما ممکن است تجدید نظر و بررسی هایی در قیمت بلیت این شرکت صورت گیرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ۵ هزار کیلومتر سیستم علایمی در سطح کشور اجرا می شود که این سیستم های علائمی در محورهای هرمزگان، خوزستان- تهران و تهران- مشهد اجرا می شود.
صاحب محمدی افزود‌: در علائمی کردن ۲۰۰۰ کیلومتر از مسیر تهران- مشهد امسال به بهره برداری می رسد و علاوه بر تراک بندی، ATC نیز اجرا می شود که موجب افزایش ایمنی سیر است.
معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: تراک بندی، ایستگاه های مجازی در مسیر ایجاد می کند و فاصله پلاک ها را که هم اکنون ۲۰ کیلومتر است به ۵ کیلومتر کاهش می دهد که می توان ۴ قطار را اعزام کرد./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.