ورود ۳۰ بانک به تفاهمنامه اعطای وثیقه تسهیلات در قبال قبض انبار

‘ محمد سعید محبوبی’، روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: براین اساس قبض صادره انبار که به مهر و امضای مجاز انباردار امین رسیده باشد به عنوان وثیقه تسهیلات اعطای بانک برای صاحب کالا در نظر گرفته می شود.

وی با بیان اینکه این تفاهمنامه تعهداتی را برای بانک و شرکت انبارها پیش بینی کرده است ، گفت: پیش از این، شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی اولین تفاهمنامه همکاری را با بانک دی دراین خصوص به امضا رسانده بود .

محبوبی همچنین در ارتباط با بورس کالا گفت: از این پس از پتانسیل قبوض الکترونیکی انبارها در معاملات بورس کالا مورد استفاده قرار می گیرد، به نحوی که صاحبان قبوض تایید شده می توانند بدون سپرده ۱۲۰ درصد قبض کالای خود را در تابلو بورس کالا برای فروش ارایه کنند. ارقام بزرگی که بسیار کمک کننده است .

مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی همچنین گفت: درشرایط کنونی شاید برخی صاحبان کالا و مواد اولیه ناچار به ذخیره باشند که در صورت نیاز به تامین مالی می توانند بر مبنای موجودی ، تسهیلات دریافت کنند .

وی با بیان اینکه ارزش دلاری ذخیره سالانه اقلام در انبارهای عمومی ۱۳ میلیارد دلار است ، گفت این طرح در استفاده از اعتبار و دارایی به انبارها کمک می کند.

محبوبی گفت: با بورس کالا برای اجرایی شدن پتانسیل قبض انبارها مشکلی نداریم و با توجه به توافقی که چند هفته پیش به امضای سه جانبه وزارت صنعت،بورس کالا و شرکت انبارهای عمومی رسید ، بزودی این تفاهمنامه عملیاتی می شود .

وی افزود: در پی آن هستیم که با مجموع فعالیت ها وظرفیت های دراختیار در جهت شعارهای سال تولید ملی ، حمایت از کار و سرمایه ایرانی ، گام برداریم و مجموع ظرفیت و توانمندی های خود را برای انجام وظیفه به کار گیریم .

اقتصام **۱۶۰۱**۱۳۱۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۶۶۳۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.