ورود ۵ زبان خارجی به مدارس در آینده

جام جم آنلاین: رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: بر اساس سند تحول و سند درس ملی، ارائه آموزش زبانهای خارجی از جمله ایتالیایی، روسی، آلمانی، انگلیسی و فرانسه “انتخابی” خواهد بود.

حجت السلام و المسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان در گفت‌وگو با  ایسنا، با اشاره جایگاه زبانهای خارجی و ورود آن‌ها به کتب درسی در سند تحولی و سند درس ملی اظهار داشت: ورود زبانهای خارجی به کتب درسی جزو راهکارهاست، اما مبانی درسی نیست به این معنا که انتخاب این درسها نیمه تجویزی است.

وی افزود: با توجه به اینکه عربی زبان دینی کشور است، این درس جزو زبانهای خارجی محسوب نمی‌شود، لذا تدریس و آموزش آن در همه پایه‌ها و رشته‌ها بر اساس قانون اساسی، الزامی است، اما زبانهایی همچون انگلیسی، ایتالیایی، روسی و فرانسه جزو دروس نیمه تجویزی است.

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: برنامه آموزش و پرورش در آینده برای ورود این زبانها به مدارس و عرضه آن به صورت سوپر مارکتی است و بر اساس سند تحول و سند درس ملی ارائه آموزش زبانهای خارجی انتخابی خواهد بود، البته در بین این چند زبان خارجی ارائه شده، اکثریت زبان انگلیسی را انتخاب می‌کنند.

وی درباره ارتقا کیفیت آموزش زبانهای خارجی در مدارس به ویژه زبان انگلیسی تصریح کرد: در برنامه درسی جدید یکی از تغییراتی که اتفاق خواهد افتاد، تغییر در آموزش عربی و زبانهای خارجی به ویژه زبان انگلیسی است و از سال ۹۲ و در سال اول متوسطه کتابهای جدیدی را در این درس خواهیم داشت.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کلیات سند درس ملی تصویب شده است، افزود: بخش‌هایی از این سند در دست بررسی شورای عالی آموزش و پرورش قرار دارد و اساس و محتوای کتب درسی امسال نیز بر مبنای این سند و سند تحولی تالیف شده است.

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش درباره ورود کیف الکترونیکی به مدارس نیز گفت: معتقدم کیف الکترونیکی باید در آینده نزدیک تولید شود و در حال حاضر اجرای این طرح به عهده معاونت فناوری آموزش و پرورش است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.