وزارتخانه‌ها و بانکها برای دریافت VPN اقدام کنند

۱فروردین ۱۳،

 

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: شرکت ارتباطات زیرساخت برابر ضوابط شورایعالی فضای مجازی آمادگی واگذاری VPN قانونی را دارد.
مهدی خدایی در گفتگو با مهر، با تاکید براینکه شرکت ارتباطات زیرساخت براساس دستور شورایعالی فضای مجازی کشور بسترهای واگذاری VPN را فراهم کرده است، اظهار داشت: از لحاظ زیرساختی و شبکه ای، آمادگی واگذاری VPN های قانونی وجود دارد که به متقاضیان برابر ضوابط مدنظر ارائه خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه تعداد و لیست متقاضیان VPN قانونی باید از سوی شورایعالی فضای مجازی به شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام شود، افزود: متقاضیان باید مراحل ثبت نام VPN قانونی را طی کرده و با اعلام شورایعالی فضای مجازی به زیرساخت این تسهیلات را دریافت کنند.
 
مدیرکل روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت این شرکت را متولی ساماندهی و اختصاص شبکه اختصاصی مجازی (VPN) در کشور دانست و گفت: انتقال اطلاعات و داده های با اهمیت سازمانها و نهادهای کشوری برای تبادل در فضای مجازی با استفاده از VPN قانونی از امنیت نسبی برخوردار خواهد شد. براین اساس از تمامی وزارتخانه ها، سازمانها، بانکها و شرکت ها دعوت می گردد برای ثبت نام از شبکه اختصاصی مجازی VPN به پایگاه اینترنتی WWW.VPN.IR مراجعه کنند.
 
خدایی تصریح کرد: زمان ثبت نام VPN قانونی به پایان نرسیده است و متقاضیان باید توجه داشته باشند که این پروتکل فقط برای ارتباط بین داخل و خارج از کشور است و شامل VPN های داخلی و یا استفاده برای دور زدن سامانه فیلترینگ نمی شود.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.