وزارتخانه ها رقم خرید آثار هنری خود را اعلام کنند

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اکسپو ۹۱ ،’سید علیرضا حسینی’ اظهار کرد: بهتر است هیات دولت به عنوان پشتیبان طرح خرید آثارهنری از سوی دستگاه ها، از وزارتخانه‌ها بخواهد هرچه سریعتر رقم خرید خود را به صورت رسمی اعلام کنند.

از نظر وی،‌این اعلام دولت به این موضوع کمک می کند که پس از پایان مهلت قانونی ( ۳۱ تیرماه ) هیچ دستگاهی از الزام اختصاص این اعتبار اعلام بی اطلاعی نکند.

وی افزود: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به واسطه حضور در نمایشگاه بزرگ فروش آثار هنرهای تجسمی کشور در تالار وحدت، خرید ۶۰۰ میلیون تومانی آثار هنری را اعلام کرد.

حسینی افزود:‌با توجه به اینکه یکهزارم بودجه ساختمانی دفتر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حدود ۳۰ میلیون تومان بود، اما این وزارتخانه به منظور حمایت از هنرمندان، بیست برابر الزام قانونی، آثار هنری خریداری کرد.

حسینی افزود: امیدوارم وزارتخانه‌های دیگر هر چه سریع‌تر نسبت به خرید آثار هنری اقدام کنند.

دبیر شورای سیاستگذاری اکسپو ۹۱ با اشاره به رایزنی با وزارتخانه‌ها و نهادها، ادامه داد: در تماسی که با وزارتخانه‌ها داشته‌ایم برخی از آن‌ها نسبت به خرید آثار هنری اقدام کرده اند، برخی نیز هنوز وارد عمل نشده‌اند.

حسینی با بیان اینکه بررسی این موضوع در هیات دولت و جمع بندی اقدامات انجام شده در آن یک ضرورت است،تصریح کرد:نباید کاری کرد که به واسطه نبود سرعت در این کار، پول به خزانه بازگردد بلکه خرید از آثار هنرمندان صورت گیرد.

وی بیان کرد: برخی از وزارتخانه‌ها نیز هزینه کردن اعتبار عمرانی – ساختمانی خود را به زیرمجموعه‌ها تفویض کرده‌اند که به خاطر تعدد زیر مجموعه‌ها برخی از آن‌ها هنوز اقدامی نکرده‌اند. از این رو، با توجه به پایان سال مالی عمرانی احساس نگرانی وجود دارد.

براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال ۹۰،همه نهادها و دستگاه های دولتی موظف هستند مبلغ یک دهم درصد از بودجه عمرانی خود را به خرید آثار هنری اختصاص دهند.برای این منظور تا پایان تیرماه جاری فرصت است.

بازار فروش آثار هنری(اکسپو) تا ۱۲ تیرماه در تالار وحدت تهران برپا ا ست.

فراهنگ**۹۱۷۳**۱۶۰۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۴۷۱۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.