وزارت آموزش و پرورش پیگیر اجرایی کردن نظام رتبه بندی معلم است

وزارت آموزش و پرورش برای ارتقاء جایگاه واقعی معلم ؛ اجرایی کردن نظام رتبه بندی معلم در سراسر کشوررا در دستور کار قرار داده است.

به گزارش  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران به نقل از  مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش افزود: معلمان اساس و پایه حرکتی هر نظام تعلیم و تربیت موفقی هستند و باید برای دست یابی به جایگاه واقعی معلم تعریف مشخص و مدونی از معلم در کشور داشته باشیم که با اجرایی کردن نظام رتبه بندی معلم به این جایگاه دست خواهیم یافت.
حمید رضا حاجی بابایی افزود: باید معلم بدون دغدغه ، فرصت کافی برای مطالعه و تحقیق در زندگی داشته باشد تا بتواند به یک معلم پژوهنده و موفق تبدیل گردد و این موضوع زمانی محقق خواهد شد که تعریفی مشخص از جایگاه واقعی معلم در کشور داشته باشیم.
وی رویکرد روش های آموزشی جدید را عبور از حافظه محوری به سوی اندیشه محوری خواند وگفت: دردرس مهارت زندگی که درپایه ششم ابتدایی تدریس خواهد شد با توجه به شرایط هر منطقه یا استان یک مهارت را به دانش آموزان آموزش خواهیم داد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مهمترین وظیفه آموزش و پرورش ایجاد خلاقیت در دانش آموز و شکوفایی علمی آنان است افزود: دانش آموز با اجرای سند تحول بنیادین از نزدیک با پروژه های علمی آشنا شده و در زمینه تولید ، دانش و مهارت نوعی تفکر خلاق خواهد داشت و سعی خواهد کرد با اجرای پروژه های علمی و عملی استعداد ها و توانمندی های خود را بروز دهد.
وی با بیان اینکه شش ساله شدن دوره ابتدایی فرصت کافی را برای رشد و تعالی دانش آموز فراهم می کند افزود: دانش آموز در این دوران تمام توان خود را برای یادگیری معطوف می سازد و اگر آموزش و تربیتی خلاقانه و صحیح داشته باشد، ظرفیت لازم برای ورود به دوران راهنمایی را پیدا خواهد کرد و در آینده هم در عرصه های علمی و زندگی موفق خواهد شد./ز
 


باشگاه خبرنگاران

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. جهانی:

    سلام و سپاس از وزیر آموزش و پرورش که همیشه حق رابه حقدار میرساند . درود درود درود . این کار بسیار کار پسندیده و ارزشمندی ست . بنده به عنوان یک دبیر که کارهای پژوهشی هم انجام میدهم از این طرح بسیار استقبال میکنم چرا که این کارهای پژوهشی زمانی از ما میگیرد واین را هم قبول دارم که به علممان هم افزوده میشود اما هیچ تفاوتی با همکارم که حالتی سکون دارد ندارم . به هر حال دست وزیر عزیزمون درد نکنه که همیشه به فکر ماست . دست خدا بر شانه هایت

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.