وزارت ارتباطات : ادغام یا تبدیل به سازمان؟

۲۷م آذر ،

میرتاج الدینی مطرح کد: گزینه های دولت برای وزارت ارتباطات شامل ادغام یا تبدیل به سازمان است

فاوانیوز: معاون نظارت بر اجرای قانون اساسی رئیس جمهور گفت: دولت بر اساس بررسی های کارشناسی به این نتیجه رسید که وزارت ارتباطات را در وزارتخانه دیگری ادغام یا آن را تبدیل به یک سازمان کند اما این کار منوط به تصویب در مجلس شورای اسلامی خواهد بود.
 
محمدرضا میرتاج الدینی دربارهٔ سبب انتخاب وزارت ارتباطات برای ادغام تصریح کرد: وزارت ارتباطات پس از واگذاری بخش های مهمی از آن مانند مخابرات با ۱۵ هزار کارمند و واگذاری پست بانک و امور تصدی گری شرکت پست در آینده، عملا به وزارتخانه کوچکی تبدیل خواهد شد که تنها وظایف حاکمیتی برعهده خواهد داشت.
 
به گزارش فاوانیوز به نقل از مهر؛ وی با اشاره به اینکه پس از واگذاریها تنها چند مجموعه باقی می ماند که وظایف حاکمیتی برعهده خواهند داشت، خاطرنشان کرد: از این بخشهای حاکمیتی، کمیسیون تنظیم مقررات هم به شورای فناوری پیوست که بنا به دستور مقام معظم رهبری تشکیل شده بود بنابراین عملا بخش های باقی مانده در حد یک وزارتخانه نخواهد بود که تشکیلات و تجهیزات یک وزارتخانه را به خود اختصاص دهد.
 
معاون رئیس جمهور در اجرای قانون اساسی افزود: به این سبب بود که دولت تصمیم گرفت این وزارتخانه را در وزارتخانه دیگری ادغام یا به یک سازمان مستقل تبدیل کند که تکلیف قانونی خود را انجام داده باشد.
 
میرتاج الدینی اظهار کرد: در قانون برنامه پنجم به دولت تکلیف شده تا تعداد وزارتخانه ها را به ۱۷ وزارتخانه کاهش دهد که این تکلیف محقق شد ولی با اضافه شدن وزارت ورزش و جوانان از سوی مجلس مجدد این وظیفه برعهده دولت ماند.
 
وی تاکید کرد: دولت هنوز ادغام نکرده یا سازمانی را تشکیل نداده بلکه تنها برای وزارتخانه مورد نظر سرپرست انتخاب کرده تا به محض نهایی شدن به مجلس ارائه کند و آن مجلس خواهد بود که در خصوص نتیجه نهایی تصمیم گیری خواهد کرد.
 
معاون رئیس جمهور در اجرای قانون اساسی افزود: اگر این تکلیف قانون برنامه محقق نشود بعید می دانم دولت بعدی بتواند آن را در سال های ابتدایی کار خود محقق کند که در این صورت است که حکم برنامه معطل خواهد ماند کما اینکه در قانون برنامه چهارم این اتفاق افتاد.

فاوا نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.