وزارت ارتباطات: دشمن برای آسیب رساندن به فضای سایبری و ارتباطی کشور تلاش می کند

وزارت ارتباطات: دشمن برای آسیب رساندن به فضای سایبری و ارتباطی کشور تلاش می کند

معاون توسعه مدیریت، هماهنگی و پشتیبانی وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات گفت: دشمن در تلاش برای آسیب رساندن به فضای مجازی و سیستم ارتباطی نظام جمهوری اسلامی است.

1391/04/02 - 10:33

به گزارش ایرنا، سعید شریف زاده روز پنج شنبه در مراسم افتتاح اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان، افزود: جاسوسان رژیم اشغالگر قدس برای رصد فعالیت های سایبری نظام اسلامی، با سوء استفاده از مرزهای غربی کشور همسایه قصد اخلال و آسیب رساندن به فضای ارتباطی ایران هستند که این کار شوم با اقدام متخصصان ایرانی راه به جایی نخواهد برد.

وی پیشرفت کشور در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را طی سالهای اخیر قابل توجه دانست و یادآور شد: امروز پیشرفت فناوری اطلاعات در کشور به حدی رسیده که متخصصان ایرانی می توانند با تحت کنترل درآوردن هواپیمای فوق پیشرفته آمریکایی آن را سالم بر زمین بنشانند.

معاون توسعه مدیریت، هماهنگی و پشتیبانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، این میزان پیشرفت را غیرقابل اکتفا دانست و گفت: قناعت به این میزان پیشرفت، کشور را از توسعه و ترقی باز می دارد.

وی خط امن را سلاحی لازم و مناسب برای مقابله با تهاجم سایبری دشمنان علیه نظام اسلامی دانست و خاطر نشان کرد:‌ با تسلط متخصصان ایرانی، این خط امن در جنگ ۳۳ روزه لبنان برای مقابله با شنود و رصد مکالمات الکترونیکی مبارزان حزب الله ایجاد شد.

شریف زاده با بیان اینکه راه اندازی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ها برای تکمیل خلاهای موجود است، یادآورشد: این اداره ها مسوولیت نظارت بر بخش خصوصی زیر مجموعه این وزارت خانه را بر عهده دارد.

شریف زاده ،سیاست کلی نظام اسلامی را واگذاری تصدی گری دولت به بخش خصوصی دانست و افزود: بر همین اساس دولت خدمت گزار کوچک سازی بخش های مختلف را طی سال های اخیر در دستور کار خود قرار داده است.

وی واگذاری ۵۰ درصد مخابرات توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را اقدامی برای تحقق کوچک سازی دولت دانست و یادآور شد: این وزارتخانه برنامه واگذاری شرکت پست و پست بانک ها را نیز در دستور کار خود دارد. شریف زاده با بیان اینکه واگذاری بخشی بزرگی از مخابرات به عنوان یکی از پایه های اصلی این وزارتخانه خلاها و کمبودهایی را ایجاد کرده است، اظهار کرد: با تداوم این کمبودها، وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات با مشکلاتی مواجه خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت، هماهنگی و پشتیبانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، کمبود خدمت رسانی به مناطق محروم و نبود نظارت کافی و لازم را از جمله خلاهای ایجاد شده پس از واگذاری مخابرات به بخش خصوصی دانست.

وی گفت: ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات می توانند علاوه بر رفع این کمبودها و گسترش نظارت ها، کمک شایانی برای توسعه و رشد کشور در حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات داشته باشند.

شریف زاده با بیان اینکه راه اندازی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ها برای تکمیل خلاهای موجود است، گفت: این اداره ها مسوولیت نظارت بر بخش خصوصی زیر مجموعه این وزارت خانه را بر عهده دارد.

معاون توسعه مدیریت، هماهنگی و پشتیبانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، بر لزوم استفاده از امکانات موجود برای تشکیل انجام وظیفه و ماموریت ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد و افزود: باید از امکانات موجود برای تکمیل ساختار و از نیروهای مازاد دستگاه های دولتی نیز برای تامین نیروی انسانی استفاده کرد.

معاون توسعه مدیریت، هماهنگی و پشتیبانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تامین امنیت شبکه، توسعه فناوری اطلاعات و شبکه های الکترونیکی و گسترش خدمات دولت الکترونیک را مهمترین ماموریت های اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات دانست و گفت: امروز مردم در شهرها و روستاها تحقق این برنامه ها را درخواست و پیگیری می کنند.

وی آگاه سازی مردم از گستره فعالیت های این وزارتخانه را مستلزم آموزش و توسعه خدمات دانست و افزود: در صورتی که این بستر ها در سطح کشور فراهم شود، با پتانسیل و توانمندی موجود در میان اقشار مختلف می توان شاهد رشد و شکوفایی استعدادهای مختلفی بود.

شریف زاده، با بیان اینکه امروز برای پشتیبانی از گسترش خدمات هیچ مشکلی وجود ندارد، افزود: این وزارتخانه آماده است، با ورود سرمایه گذاران، برای تولید نرم افزار، سخت افزار و خدمات الکترونیک هماهنگی های لازم را انجام دهد و بخش های مورد نیاز را به بخش خصوصی واگذار کند.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.