وزارت ارتباطات: ضریب نفوذ اینترنت از ۲۰ درصد گذشت اما هدف ما رسیدن به ضریب نفوذ ۵۰درصدی است

۱۰اردیبهشت،

 

ضریب نفوذ اینترنت از ۲۰ درصد قبل، اما اهداف ما بیش از این ارقام و در حدود ۵۰ درصد تا پایان برنامه پنجم توسعه است
 
 
به گزارش سیتنا پرس، علی اصغر انصاری معاون سازمان فناوری اطلاعات در اولین روز از همایش رایانش ابری و کسب و کار اظهار داشت: بر اساس آمارهای مرکز متما بازدید از پایگاه اینترنتیهای ایرانی توسط کاربران داخلی تا ۷۰ درصد افزایش یافته است.
 
وی در ادامه گفت: این امر نشان می دهد که بازار ایران رو به رشد بوده و همین موضوع توجه کشورهای خارجی را به سمت بازارهای ایرانی در حوزه کسب و کار الکترونیکی افزایش می دهد.
 
انصاری افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای توسعه شبکه ملی اطلاعات به دنبال ایجاد رایانش ابری در فضای عمومی است.
 
وی از ایجاد دیتا سنتر هایی به منظور مهاجرت به سمت رایانش ابری خبرداد و افزود: در گام اول به منظور بستر سازی این مرکز داده در حال ساخت و ساز است و پیش بینی می کنیم در سال جاری به بهره برداری برسد.
 
وی خاطر نشان کرد: برای راه اندازی دولت الکترونیک نیاز جدی به مهاجرت به سمت رایانش ابری را احساس می کنیم و در این بین از بخش خصوصی انتظار می رود بنا به صلاحدید خودشان اقدام به سرمایه گذاری در این خصوص نمایند.
 
وی در پایان خاطرنشان ساخت بهبود شاخصهای ارتباطی و افزایش صادرات غیر نفتی و توسعه کارآفرینی از جمله ضرورتهای مهاجرت به رایانش ابری کسب و کار است.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.