وزارت ارتباطات قطع شبکه های ایرانی از ماهواره اینتل ست را محکوم کرد

فروردین ۱۴۰۳

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنش به قطع برنامه های شبکه های ایرانی از ماهواره اینتل ست، ضمن ابراز تاسف، این اقدام را محکوم کرد.


وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنش به قطع برنامه های شبکه های ایرانی از ماهواره اینتل ست، ضمن ابراز تاسف، این اقدام را محکوم کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، محمدحسن نامی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دراین باره اظهار داشت: استکبار جهانی که همواره از رشد فزاینده و تاثیرگذار انقلاب اسلامی در جهان در هراس بوده و تلاش دارد از راههای مختلف، چه قانونی و چه غیرقانونی مانع نفوذ اسلام در دیگر ملل دنیا شود، اخیرا در اقدامی تامل برانگیز، توسط شرکت خدمات ماهواره ای اینتل ست نسبت به قطع برنامه های شبکه های ایرانی اقدام کرده است.

وی افزود: این اقدام غیر اخلاقی در حالی صورت می گیرد که مدعیان آزادی بیان و اندیشه همواره از آزادی بیان سخن به میان می آورند و همواره در تلاش می باشند با افکار عمومی جهان بازی کرده و خود را محق دانسته و به خود اجازه می دهند که دست به هر کاری بزنند.

نامی با تاکید بر این نکته که این حرکت غربی ها نشان دهنده تاثیر برنامه های شبکه های سیما بر روی مخاطبان خارج از کشور است، گفت: البته این حرکت غیر حرفه ای و غیرقانونی شرکت خدمات ماهواره ای اینتل ست در جلوگیری از پخش شبکه های ایرانی از جمله شبکه های خبری انگلیسی زبان پرس تی وی نه تنها از نظر قانونی توجیه ناپذیر است بلکه طبق قوانین بین المللی و به سبب اساسنامه “سازمان بین المللی ارتباطات ماهواره ای “خلاف مقررات است.

وزیر ارتباطات با تاکید بر نقش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان یک نهاد موثر در عرصه ارتباطات، ضمن محکوم کردن این عمل غیر حرفه ای که برخلاف عرف و قوانین بین المللی است، اظهار داشت: این وزارتخانه آمادگی هر گونه همکاری با صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران در جهت رفع این محدودیت ها را دارد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.