وزارت ارتباطات موظف به استمرار بیمه کارگزاران مخابرات روستایی شد

۰۵خردادماه،

نمایندگان مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را موظف کردند نسبت به استمرار بیمه و قرارداد مستقیم با پیمانکاران و کارگزاران مخابرات روستایی طبق شرایط و ضوابط مقرر در قانون کار اقدام کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران نمایندگان در نوبت صبح جلسه علنی امروز (یکشنبه ۵ خرداد ماه) و در ادامه بررسی بخش هزینه‌ای ماده واحده لایحه بودجه سال جاری، بند ۶۲ این ماده واحده را بررسی کردند.

براین اساس سازمان تامین اجتماعی موظف است کارگزاران و پیمانکاران حقیقی و حقوقی و سایر اشخاصی که به عنوان کارگر یا تحت هر عنوان دیگر طرف قرارداد مخابرات روستایی می‌باشند (موضوع جزء (و) بند (۱۶) قانون بودجه سال ۱۳۸۹ کل کشور) را پس از واریز حق بیمه سهم کارگر توسط کارگزار و پیمانکار (کارگر) و تا زمان فروش سهام مدیریتی براساس قانون تامین اجتماعی و قانون کار تحت پوشش بیمه قرار دهد.

حق بیمه سهم کارفرما تا سقف ۲هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال از محل ردیف ۵۰۰۳۰ جدول شماره ۹ قانون بودجه تامین می‌شود.

همچنین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است نسبت به استمرار بیمه و قرارداد مستقیم با کارگران (پیمانکاران و کارگزاران مخابرات روستایی) طبق شرایط و ضوابط مقرر در قانون کار اقدام لازم معمول کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران بخش اول این بند مربوط به قبل از واگذاری مخابرات روستایی شرکت مخابرات موظف است که حق بیمه کارگران خود را پرداخت کند.

در بخش دوم وزارت ارتباطات مکلف به استمرار بیمه کارگزاران مخابرات شد که با مخالفت برخی نمایندگان مواجه شد به طوری که غلامرضا کاتب پیشنهاد حذف این بند را داد ولی نمایندگان با آن مخالفت کردند.

همچنین نمایندگان با جایگزینی عبارت “دولت” به جای عبارت “وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات” که بر اساس آن جای این وزارتخانه دولت مکلف به استمرار بیمه کارگزاران مخابرات نیز می‌شد، مخالفت کردند.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. معصومه السادات-نماینده کارگزاران زرندکرمان:

    باعرض سلام
    باتوجه به اینکه کارگزاری که ۱۲سال برای شرکت مخابرات بادستمزدحداکثر۴۰۰۰۰۰ریال کارکرده چراالان ادامه بیمه وی ازطریق بیمه قالیباف کاجباری است پرداخت شود؟

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.