وزارت ارشاد دادگاهی شد

۱۰م آذر ،

اداره کل هنرهای نمایشی ارشاد، در پی شکایت “گروه تئاتر ۶” طی ابلاغیه‌ای رسمی از سوی مرجع قضایی، به شعبه ۶ دادگاه عمومی و انقلاب تهران احضار شد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از مهر، اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به سبب اجتناب از پرداخت هزینه‌های نمایش “ویتسک؛ داستان ناتمام” به کارگردانی ناصر حسینی مهر و در پی شکایت گروه “تئاتر ۶” طی ابلاغیه‌ای رسمی از سوی مرجع قضایی، به شعبه ۶ دادگاه عمومی و انقلاب تهران احضار شد.

این نمایش در مهر و آبان ماه سال قبل با دریافت مجوز از مقام مسئول و رسمی اداره کل هنرهای نمایشی، با عقد قرارداد با تالار مولوی و پس از بازبینی شورای نظارت و تأیید صلاحیت اجرا به صحنه رفت و بودجه آن نیز در شورای برآورد مالی در نیمه آذرماه ۱۳۹۰ با حضور نمایندگان شورای حمایت، اداره کل هنرهای نمایشی، انجمن نمایش، شورای نظارت و ارزشیابی و همچنین نماینده خانه تئاتر تشکیل شد و با امضای حاضران در جلسه به اتفاق آرا مورد تصویب قرار گرفت.

اما با وجود این مصوبه رسمی و نامه‌نگاری ها و رایزنی‌های خانه تئاتر، معاونت فرهنگی دانشگاه تهران، تالار مولوی و نیز پیشکسوتان همکار در اجرا همچون خسرو حکیم رابط، جعفر والی و مسئولان مربوطه هنوز و تاکنون در پرداخت بودجه تصویبی طفره رفته‌اند.

پس از مدتی با عملی نشدن این موضوع و به اجبار، گروه “تئاتر ۶” به این تصمیم رسید که با انتخاب ۲ وکیل پایه یک دادگستری و از طریق عرضه دادخواست به مراجع قضایی، با استناد به قوانین مربوطه و اخذ نظر کارشناس رسمی دادگستری، نسبت به دریافت حقوق قانونی و مسلم اعضای خود اقدام کند.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.