وزارت بهداشت تکلیف خود را با سنجش فشار خود آغاز کرد

۱۶اردیبهشت،

برنامه پنجم توسعه انسان سالم محور توسعه است را تکلیف وزارت بهداشت قرار داده و در همین راستا وزارت بهداشت این تکلیف را با سنجش فشار خون قد و وزن آغاز کرد.

دکتر کوروش اعتماد رئیس مرکز مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار  علمی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه فشار خون از قبل جزو ویزیت های پایه پزشکان در برنامه پزشک خانواده بوده گفت: به سبب اینکه ویزیت پایه در همه جای کشور انجام نشده و با توجه به شیوع بالای فشار خون تصمیم گرفته شد که حتی کسانی هم که قبلا مورد ویزیت پایه قرار گرفته اند یک بار دیگر با بقیه اشخاص بالای ۳۰ سال مورد سنجش فشار خون قرار گیرند.

وی ادامه داد: براساس تکلیف برنامه پنجم توسعه که انسان سالم محور توسعه است و این تکلیف به وزارت بهداشت واگذار شده است در راستای همین تکلیف برای سال ۹۲ ارزیابی فشار خون جمعیت بالای ۳۰ سال و قد و وزن در برنامه این وزارت خانه قرار گرفت.

اعتماد با تأکید بر اینکه انتهای سال قبل پیشنهاداتی از طرف نظام پرستاری برای همکاری پرستاران به ما داده شد عنوان کرد با این که از آغاز این طرح ۲ روز می گذرد و تا آخر خرداد ماه ادامه دارد. امیدواریم در این مدت زمان کل جمعیت بالای ۳۰ سال را پوشش دهیم. زیرا با توجه به برآوردهای صورت گرفته شیوع فشار خون در این جمعیت ۱۵ تا ۳۰ درصد است که تعدادی از آنها از ابتلای خود اطلاع ندارند و از سوی دیگر مبتلایان به این بیماری هم فشار خون خود را درست کنترل نمی کنند.

اعتماد خاطرنشان کرد: هدف اصلی ما از اجرای این طرح این بوده که به نوعی این درصد از اشخاص را مدیریت کنیم تا عوارض بیماری را در آنها به حداقل برسانیم./ع ۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.