وزارت بهداشت: دارویی به نام «دگلوفین» در کشور وجود ندارد

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز :  وزارت بهداشت، درمان‌وآموزش پزشکی با صدور اطلاعیه‌ای محتوای پیامکی با مضمون مرگ اشخاصی بر اثر مصرف دارویی که مشابه استامینوفن معرفی شده است را به‌شدت تکذیب کرد. روز قبل پیامکی در میان مردم ردوبدل شد که حاوی اخطارهای نگران‌کننده‌ای دربارهٔ مصرف یک داروی مشابه با استامینوفن بود. در این پیامک آمده بود: «سلام به بقیه اطلاع بدید، بیمارستان الزهرا اطلاعیه داده قرص استامینوفن تازهی اومده زیرش نوشته دگلوفین به هیچ‌وجه نخورید چون در مدت ۷۲ساعت مرگ‌آوره» بر همین اساس وزارت بهداشت در کمتر از ۲۴ساعت از پخش این پیامک پزشکی با صدور اطلاعیه‌ای محتوای این پیامک را به‌شدت تکذیب کرد و از دستگیری عامل ارسال پیامک استامینوفن مرگ‌آور، در یکی از استان‌های کشور خبر داد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از روزنامه شرق ؛ مساله‌ای که اولین آزمون سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت در دوره تازه بود و این سازمان توانست با اطلاع‌رسانی در این رابطه مانع فراگیری این نگرانی در کشور شود. در اطلاعیه وزارت بهداشت آمده است: هیچ دارویی مشابه استامینوفن که مصرف آن خطرناک باشد در کشور وجود ندارد و شایعاتی که اخیرا با ارسال گسترده پیامک‌هایی به هموطنان مبنی بر به‌کما رفتن و مرگ‌آور بودن این دارو انتشار یافته است از اساس تکذیب می‌شود. در ادامه این اطلاعیه از هموطنان خواسته شده است هرگونه اطلاع‌یابی در زمینه محصولات دارویی و غذایی را از طریق رسانه‌های جمعی یا ارگان‌های ذی‌صلاح استعلام کنند و به شایعات اینچنینی توجه نکنند. وزارت بهداشت، درمان‌وآموزش پزشکی در ادامه این اطلاعیه از دستگاه‌های ذی‌ربط خواسته است با منابع انتشار یافتن پیامک‌هایی که سبب تشویش اذهان عمومی و نگرانی مردم شده است، برخورد قانونی مناسب صورت گیرد.

همچنین در پی انتشار یافتن پیامک‌هایی مبنی بر اخطار به مرگ‌آوربودن دارویی به نام دگلوفین که مشابه استامینوفن معرفی شده، مدیرکل اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت با تکذیب این پیامک‌ها گفت: دارویی با این نام اصلا در کشور وجود ندارد. عباس زارع‌نژاد گفت: هیچ دارویی مشابه استامینوفن که مصرف آن خطرناک باشد در کشور وجود ندارد و شایعات مبنی بر اینکه مصرف دارویی به نام دگلوفین که مشابه استامینوفن معرفی شده و اعلام شده مصرف آن سبب کمای بیمار شده است به هیچ‌وجه صحت ندارد. ضمن اینکه اساسا دارویی با این نام در کشور وجود خارجی ندارد. مدیر کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت تاکید کرد: همه انواع داروی استامینوفن که با نام‌های تجاری مختلف در داروخانه‌های کشور توزیع می‌شوند مورد تایید وزارت بهداشت می باشند و هیچ مشکلی ندارند. وی اضافه کرد: معلوم نیست اشخاصی که این پیامک‌های کذب را منتشر می‌کنند و در بین مردم نگرانی ایجاد می‌کنند، چه هدفی را دنبال می‌کنند. از نیروی انتظامی و مخابرات انتظار داریم منشا و منبع این پیامک‌ها را شناسایی و با آنها برخورد کنند تا اشخاص غیرمسوول در بین مردم نگرانی بیهوده ایجاد نکنند.

بازداشت عامل ارسال پیامک استامینوفن مرگ‌آور
از سوی دیگر رییس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، از دستگیری عامل ارسال پیامک استامینوفن مرگ‌آور، در یکی از استان‌های کشور خبر داد. دکتر عباس زارع‌نژاد گفت: یکی از عوامل ارسال پیامک کذب داروی مرگ‌آور مشابه استامینوفن، در یکی از استان‌های کشور دستگیر شده است که جزییات این شناسایی و دستگیری، به‌زودی توسط مراجع ذی‌ربط اطلاع‌رسانی خواهد شد.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.