وزارت بهداشت نظارت خود را بر رستوران‌های بین‌راهی افزایش دهد

۱فروردین ۱۳،
ممتاز نیوز: عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس، با اعلام اینکه وضعیت رستوران‌ها در قیاس با سال‌های قبل از نظر کیفیت و سلامت در شرایط مطلوب‌تری قرار دارد، گفت: اگر دستگاه‌های متولی در این زمینه ورود پیدا کند، به طور حتم شاهد کاهش مسمومیت‌های غذایی در کشور خواهیم بود.

رسول خضری در گفت ‌وگو با خانه ملت، با یادآوری فرا رسیدن عید نوروز و آغاز سفرهای نوروزی، گفت: در این ایام لزوم نظارت و کنترل بر رستوران‌های بین راهی بیش از پیش ضروری می‌شود.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه مجلس امسال انتظار افزایش نظارت بر عملکرد رستوران‌ها را از سوی مسئولان و دستگاه‌های متولی دارد، افزود: به طور حتم بحث سلامت مردم جزء امور ضروری و حیاتی دستگاه‌های حوزه سلامت است.

وی با بیان اینکه سیاست‌گذاری اصلی وزارت بهداشت، درمان وآموزش‌پزشکی سلامت، بهداشت و پیشگیری است، گفت: اگر این وزارتخانه در این زمینه ورود پیدا کند، به طور حتم شاهد کاهش مسمویت‌های غذایی در کشور خواهیم بود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با اعلام اینکه وضعیت رستوران‌ها در قیاس با سال‌های قبل از نظر کیفیت و سلامت بهبودیافته است، یادآور شد: اما به طور حتم حوزه رستوران‌داری کشور فاصله طولانی با استانداردهای جهانی دارد.

خضری ادامه داد: بعضی اوقات دیده شده است که در رستوران‌های داخل شهر هم تخلفات بسیار بزرگ و خطرناک اتفاق می‌افتد، حال باید این موضوع را در رستوران‌های بین‌راهی چند برابر دید.

وی با انتقاد از تخلفات بعضی از رستوران‌های بیمارستان، گفت: زمانی که رستوران‌های این مراکز دچار تخلفات بسیار شدید شوند، چه انتظاری می‌توان از رستوران‌های داخل و خارج شهر داشت.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر تشکیل کمیته‌های ویژه برای برخورد و نظارت بر عملکرد رستوران‌های بین راهی، تصریح کرد: به طور حتم برای کنترل این مراکز باید نظارت دقیق‌تر و شدیدتر باشد.

منبع:ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.