وزارت خارجه سوریه:محور ضد سوری درصدد ترویج شعار دروغ سلاحهای شیمیایی است

وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه ای تاکید کرد برخی رسانه های دارای رویکرد منفی در قبال سوریه به طور عمدی، بیانیه قبلی درباره حملات رسانه ای هدفمند علیه سوریه را تحریف کرده اند تا افکار عمومی را تحت پوشش شعار دروغ سلاحهای شیمیایی و القای آن به اینکه سوریه دارای سلاحهای غیرمتعارف است، برای جنگ علیه سوریه آماده کنند.

وزارت امور خارجه سوریه در واکنش به جنگ رسانه ای گسترده علیه این کشور تاکید کرد آنهایی که شعار دروغ سلاحهای شیمیایی سوریه را ترویج می کنند، همانهایی هستند که دروغ سلاحهای شیمیایی عراق را ساختند که بعدا بی اساس و ساختگی بودن آن مشخص شد.

به گزارش مهر به نقل از تلویزیون سوریه، وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه ای تاکید کرد برخی رسانه های دارای رویکرد منفی در قبال سوریه به طور عمدی، بیانیه قبلی درباره حملات رسانه ای هدفمند علیه سوریه را  تحریف کرده اند تا افکار عمومی را تحت پوشش شعار دروغ سلاحهای شیمیایی و القای آن به اینکه سوریه دارای سلاحهای غیرمتعارف است، برای جنگ علیه سوریه آماده کنند.

در این بیانیه آمده است : هدف از بیانیه مطبوعاتی یا کنفرانس مطبوعاتی، پاسخ به جنگ رسانه ای هدفمندی بوده است که سوریه را برای آماده کردن افکارعمومی به منظور دخالت نظامی تحت شعار دروغ سلاحهای شیمیایی و احتمال استفاده در داخل سوریه بر ضد گروههای تروریستی مسلح یا غیرنظامیان یا احتمال انتقال آن به طرف ثالث هدف قرار داده است.

وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه خود آورده است: ما تاکید می کنیم تمام این ادعاهای رسانه های ضد سوری بی پایه و اساس است، ما خطرات آن را نادیده نمی گیریم، زیرا طرفهایی که این برنامه هدفمند را در رسانه های جهانی دنبال می کنند، همان طرفهایی هستند که رهبری تحریک آفرینی علیه سوریه در رسانه ها و محافل بین المللی را برعهده دارند و همان طرفهایی هستند که دروغ سلاحهای شیمیایی عراق را ساختند که بعدا بی اساس و ساختگی بودن آن مشخص شد.

خاطرنشان می شود در پی سخنان جهاد مقدسی سخنگوی وزارت امور خارجه سوریه در کنفرانس مطبوعاتی روز دوشنبه دوم مرداد، رسانه های محور ضد سوری به طور گسترده به تحریف سخنان وی پرداخته و مدعی شدند سوریه تهدید کرده است در صورت حمله خارجی، از سلاحهای شیمیایی استفاده خواهد کرد. این در حالی است که مقدسی گفته بود سوریه سلاح شیمیایی در اختیار ندارد و اگر هم داشته باشد آن را در داخل به کار نخواهد برد، بلکه علیه دشمنانش در صورت تجاوز به سوریه به کار خواهد گرفت.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.