وزارت علوم صرفه جویی ۱۰۰میلیاردتومانی پردیس‌های بین الملل را توضیح دهد

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در نامه‌ای خطاب به مسئولان وزارت علوم، نسبت به پردیس‌های بین‌الملل انتقاد خود را اعلام و خواستار توضیحاتی درباره صرفه‌جویی ۱۰۰ میلیاردتومانی این پردیس‌ها شد.

به گزارش حوزه دانشگاهممتازنیوز، بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در نامه‌ای خطاب به مسئولان وزارت علوم، نسبت به پردیس‌های بین‌الملل انتقاد خود را اعلام و خواستار توضیحاتی درباره صرفه‌جویی ۱۰۰ میلیاردتومانی این پردیس‌ها شد.

بسیج دانشگاه تهران در این نامه خطاب به دفتر گسترش وزارت علوم آورده است: لازم است دقیقاً توضیح داده شود با چه مستندات آماری و چه شاخصی توانسته‌اید رقم ۱۰۰ میلیارد تومان را محاسبه کنید؟

آیا اساساً سرمایه‌گذاری در بخش تحصیلات تکمیلی نوعی اسراف در بودجه عمومی کشور است که صرفه جویی در آن فضیلت محسوب گردد؟

به فرض صحت رقم اعلام شده، آیا جز این است که این بازدهی صرفاً در کوتاه مدت صورت می‌پذیرد و تنها با شاخصهای اقتصادی تجاری قابل اعتناست؟ به عبارت دیگر آیا تاکنون تبعات و هزینه‌های بلند‌مدت مدرک فروشی پردیس‌های بین المللی هم محاسبه شده است؟

این تشکل دانشجویی همچنین در نامه خود آورده اند: لطفاً صراحتاً بفرمایید چند درصد از محصلان این مراکز از اتباع خارجی هستند؟ کیست که نداند این مراکز آموزشی به محلی برای تحصیل کسانی تبدیل شده است که از طریق مجاری رسمی (کنکور) پذیرفته نشده و صرفاً با اتکا به سرمایه‌های هنگفت از فرصت خرید مدارک دانشگاه‌های معتبر برخوردار شده‌‌اند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.