وزارت علوم ضرب‌الاجلی برای مجلس تعیین نکرده است

وزارت علوم با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد:

خبرگزاری پانا: وزارت علوم با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد:‌در پی انتشار خبری مبنی بر ˝تعیین ضرب الاجل دو هفته‌ای وزارت علوم برای مجلس شورای اسلامی˝ به نقل از معاون آموزشی وزارت علوم باتوجه به برخی ابهامات مطرح شده و در جهت تنویر افکار عمومی توضیحاتی ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری پانا، در این اطلاعیه آمده است:‌ باتوجه به ضرورت توسعه هدفمند آموزش عالی کشور تهیه سند آموزش عالی مبتنی بر آمایش از سال ۱۳۸۸ در دستور کار معاونت آموزشی وزارت علوم بوده که در مرحله اول شناسایی وضعیت موجود آموزش عالی در سطح ملی و تک تک استانها مورد بررسی و مطالعه و بصورت مجلدهای جداگانه انتشار یافت. در مرحله دوم نیز شناسایی وضعیت مطلوب و جهت گیری آینده آموزش عالی بر حسب نیازها،‌استعدادها و توانایی هر منطقه تعیین گریده است که در این راستا تعامل با مسئولین استانی و ملی بعنوان یک اصل مدنظر قرار گرفته است. به این منظور با مسئولیت دانشگاههای هر استان و دستگاههای اجرایی ومسئولین ذیربط کارگروه‌های استانی جهت شناخت نیازها و توانایی مناطق تشکیل شده و براساس این اطلاعات پیش نویس سند ملی آموزش عالی مبتنی بر آمایش تهیه و تدوین گردیده است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است:‌با توجه به تهیه اطلاعات برای شناخت وضعیت موجود و نیز اطلاعات و پیشنهادات کارگروه‌های استانی پیش‌نویس سند آموزش عالی مبتنی بر آمایش تهیه و اکنون برای دریافت نظارت اصلاحی مراجع ذیصلاح در حال طی مراحل بعدی است.

در همین راستا با توجه به جایگاه تقنینی و نظارتی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و نیز نظرات ارزنده اعضای این کمیسیون که عمدتا از اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها بوده و دارای تجربیات مفید در عرصه آموزش عالی کشور هستند، گزارشی از روند تهیه و تدوین سند مذکور و جزئیات آن توسط معاون آموزشی وزارت علوم در اختیار اعضای کمیسیون آموزش تحقیقات مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و در پایان جلسه نیز با موافقت اعضای کمیسیون مقرر گردید برای غنابخشی بیشتر به احکام و اولویت‌های کلان ملی و استانی و تسریع در نهایی شدن سند نظرات اصلاحی را در مدت دو هفته اعلام نمایند.

بنابراین به هیچ وجه ضرب الاجلی برای مجلس شورای اسلامی از سوی وزارت علوم تعیین نشده است، بلکه موضوع در یک محیط کاملا صمیمی و کارشناسانه برای دریافت نظرات اصلاحی در پیش نویس سند آمایش عالی مطرح بوده است که متاسفانه هر چند در خبر اولیه اصلاح لازم صورت گرفت اما انتشار آن در سایر رسانه‌ها نیازمند ارسال توضیحی برای تنویر افکار عمومی بود.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.