وزارت علوم نباید جولانگاه مسائل سیاسی شود/نمایندگانی که نگاه آموزشی به وزارت علوم دارند از عملکرد”فرجی‌دانا” راضی نیستند

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه وزارت علوم نباید جولانگاه مسائل سیاسی شود، گفت: نمایندگانی که نگاه آموزشی به وزارت علوم دارند از عملکرد”فرجی‌دانا” راضی نیستند.

عطاءالله سلطانی صبور نماینده مردم رزن و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران در خصوص عملکرد وزیر علوم در طول یک سال گذشته و طرح استیضاح وی از سوی برخی نمایندگان، گفت: مقایسه عملکرد وزیر  بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در انتصاب روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی و انتصاب روسای سایر دانشگاه‌ها  از سوی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گویای دغدغه‌های نمایندگان در طرح استیضاح “فرجی‌دانا” است.

وی در ادامه به محورهای دیگر طرح استیضاح وزیر علوم اشاره کرد و افزود: بحث دانشجویان ستاره‌دار، دانشجویان بورسیه، به کارگیری افراد مسئله‌دار، در حاشیه قرار گرفتن مسائل آموزشی و همان‌طور که پیشتر مطرح شد نحوه انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها از جمله مواردی بود که وزیر علوم می‌بایست پاسخگوی آنها باشد که تا به حال پاسخ قانع کننده‌ای از سوی وی ارائه نشده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه وزارت علوم نباید جولانگاه مسائل سیاسی شود، تصریح کرد: این موضوع به روند آموزشی کشور آسیب می‌زند.

سلطانی‌صبور در خاتمه در پاسخ به این که جوّ مجلس درخصوص استیضاح وزیر علوم را چگونه ارزیابی می‌کنید، اظهار داشت: نمایندگانی که نگاه آموزشی و علمی به وزارتخانه علوم دارند از عملکرد “فرجی‌دانا” راضی نیستند.

گفتنی است، طرح استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با ۶۰ امضا تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس شده اما هنوز اعلام وصول نشده است.

انتهای پیام/

 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.