وزارت کشور الجزایر به ۴ حزب جدید سیاسی مجوز فعالیت داد

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، حزب تجمع امید الجزایر (تاج) به رهبری ˈعمار غولˈ، وزیر امور زیربنائی این کشور از جمله احزاب جدیدی است که مجوز فعالیت رسمی دریافت کرده است.

براساس اعلام وزارت کشور الجزایر به احزاب ˈجبهه پیکار ملیˈ به رهبری عبدالله حداد، ˈاتحاد تجمع ملیˈ به ریاست هواری حمیدی و ˈجبهه جوانان دمکراتیکˈ به رهبری احمد قواریه نیز مجوز فعالیت داده شد.

پیش از انتخابات پارلمانی الجزایر در دهم می (۲۱ اردیبهشت ماه ۹۱) نیز ۲۰ حزب و تشکل سیاسی از وزارت کشور الجزایر مجوز فعالیت دریافت کردند.

براساس این گزارش ۳۰ حزب و تشکل سیاسی دیگر نیز در انتظار دریافت مجوزهای برگزاری نشست های تاسیسی خود هستند.

پس از لغو حالت فوق العاده در این کشور و دعوت شخصیت ها و احزاب مختلف برای شرکت در جلسات مشورتی با نمایده ویژه رییس جمهوری جهت طرح دیدگاه ها و نظرات برای اداره کشور زمینه ظهور دهها حزب و تشکل سیاسی نوظهور در فضای سیاسی جدید الجزایر فراهم آمد.

احزاب سیاسی الجزایر این روزها برای حضور در انتخابات محلی این کشور که قرار است ۲۹ نوامبر برابر با ۹ آذر ماه سال جاری در ۲۹ سراسر الجزایر برگزار شود، فعالیت های حزبی خود را افزایش داده اند.

هم اکنون تعداد احزاب سیاسی دارای مجوز فعالیت در الجزایر بیش از ۵۰ حزب سیاسی می باشد.

نخستین احزاب سیاسی الجزایر که در چارچوب قانون به مبارزه سیاسی با استعمار فرانسه پرداختند، جبهه دمکراتیک الجزایر و جنبش برای پیروزی آزادی های دمکراتیک بودند.

احزاب سیاسی الجزایر را از لحاظ گرایش های سیاسی آنها می توان به سه گروه اسلامی، لائیک و ملی تقسیم بندی کرد.

خاورم ** ۱۲۰۰

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.