وزارت iبهداشت: از ورود بیماری وبا iبه کشور جلوگیری شد

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز iبه نقل از ممتاز نیوز در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،
ممتاز نیوز: رییس مرکز مدیریت بیماریهای واگیردار وزارت iبهداشت،‌درمان و آموزش پزشکی گفت:‌ با تلاش همه جانبه دانشگاه ها از ورود بیماری وبا iبه کشور جلوگیری شد.

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز iبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت iبهداشت، محمد مهدی گویا افزود:‌ هیچ موردی از ابتلا iبه بیماری وبا از مرزهای غربی کشور گزارش تفسیری نشده است البته هنوز سریع است که بگوییم این بحث خاتمه پیدا نموده است ولی می توانیم بگوییم که موارد بیماری رو iبه کاهش گذاشته است.

وی افزود:‌ تاکنون این بیماری نتوانست در داخل کشور مشکلی ایجاد کند و همکاران ما در دانشگاه های علوم پزشکی آذربایجان غربی، نمودستان، کرمانشاه، ایلام و خوزستان با یک تلاش گسترده و همه جانبه از ورود این بیماری iبه کشور جلوگیری نمودند.

گویا تصریح نمود: در این مدت ۲۷ مسافر را شناسایی نمودیم که همگی آن ها از نمودستان عراق آمده بودند و همه آنها بلافاصله پس از تشخیص درمان شدند.

رییس مرکز مدیریت بیماریهای واگیردار خاطرنشان نمود:‌ وبا بیماری اسهالی است که توسط باکتری ایجاد می گردد و از طریق آب و مواد غذایی آلوده iبه باکتری،‌ بیماری انتقال یافته و در صورت عدم رعایت iبهداشت فردی و عمومی و مصرف آب و غذای آلوده، همه گیری ایجاد می گردد.

گویا ادامه داد:‌ دوره نهفتگی بیماری وبا بین ۱۲ ساعت تا ۶ روز iبه طول می انجامد و طی این مدت، این بیماری در بیشتر اشخاص فاقد علایم بوده و یا iبه صورت اسهال خفیف بروز می نماید بنابراین امکان شیوع از طریق مسافران آلوده و بدون علامت بسیار است.

وی اظهار داشت: اسهال، استفراغ بدون حالت تهوع پیشی، عطش فراوان و بعضا بدون دل درد از علائم بالینی این بیماری است و در کودکان،‌ بیماری ممکن است با تب، تشنج و عدم هوشیاری همراه باشد.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.