وزاری خارجه و ورزش به اقدام تخلف “فیفا” اعتراض کنند/ ضرورت تجدیدنظر در روابط اقتصادی با امارات

اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه وزاری امور خارجه و ورزش به اقدام خلاف فیفا اعتراض کنند، گفت: ضروری است نسب به روابط اقتصادی با امارات متحده عربی تجدیدنظر کنیم.

علاالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پی به رسمیت شناختن نام جعلی خلیج ع ر ب ی از سوی فیف به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت: وزارت امور خارجه در مورد این اقدام به امارات متحده عربی شدیدا اعتراض کند.

وی افزود: واکنش به سیاست‌های غیر دوستانه امارات ضروری است.

نماینده بروجرد تصریح کرد: در شرایطی که ما شاهد اقدامات غیر دوستانه امارات متحده عربی هستیم، ضرورتی ندارد میلیاردها دلار سود به این کشور برسانیم.

ضرورت تجدیدنظر در روابط اقتصادی با امارات

وی اظهار کرد: ضروری است نسب به روابط اقتصادی با امارات متحده عربی تجدید نظر کنیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: نام “خلیج فارس” در سازمان ملل به صورت رسمی ثبت شده و لذا همه کشورها و نهادها الزاما باید از این نام استفاده کنند.

وزرات ورزش اقدام کند

بروجردی در پایان تاکید کرد: با توجه به تخلف فیفا در این مورد باید وزارت ورزش وجوانان نیز اقدامان جدی به عمل آورد.

اقدام فیفا خلاف اساسنامه است
همچنین سیدعباس عراقچی در نشست خبری روزگذشته خود در پاسخ به سوالی مبنی بر اقدام فدراسیون امارات و تغییر نام لیگ فوتبال خود به خلیج  ع ر ب ی گفت: فدراسیون فوتبال ایران این موضوع را پیگیری می‌کند.

وی تاکید کرد: این مسئله خلاف اساسنامه فیفا است و فوتبال نباید برای مقاصد سیاسی بهره برداری شود و حل مسائل تاریخی و عوض کردن قلب موضوعات تاریخی به  اسناد تاریخی  در مورد آنها وجود دارد اشتباه است. توافق سیاسی و تصمیم سازمان ملل نیز در این موارد وجود دارد و اقدامی که دولت امارات انجام داد اشتباه است.

اضافه می‌شود، نزدیک به یک سال است که فدراسیون فوتبال امارات، نام لیگ این کشور را به نام جعلی خلیج ع ر ب ی تغییر داده و در سایه کوتاهی مسئولان فوتبال ایران در پیگیری این کار غیر‌قانونی، پایگاه اینترنتی فدراسیون جهانی فوتبال فیفا هم این نام را به رسمیت شناخته و در صفحه معرفی این لیگ، ‌عبارت «Arabian Gulf League» را به کار برده است!

انتهای‌پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.