وزرای خارجه ایران و ترکیه دربارهٔ مصر رایزنی کردند

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان که در رأس هیاتی بمنظور بحث و تبادل نظر دربارهٔ روند توسعه مناسبات جمهوری اسلامی ایران و ترکیه و همچنین موضوعات ضروری منطقه به آنکارا سفر کرده است، با احمد داود اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با ارزیابی مثبت از روند توسعه روابط دو کشور، بر ضرورت ارتقاء همکاریها در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تاکید کرد و عزم مقامات عالیه دو کشور برای پیشبرد روابط در زمینه های مختلف را عامل ضروریی برای افزایش همکاریها دانست.

صالحی همچنین با تشریح نگاه جمهوری اسلامی ایران به تحولات جاری در منطقه بویژه سوریه، مواضع اصولی کشورمان مبنی بر احترام به خواست مردم در کشورهای منطقه را مورد اشاره قرار داد و بر ضرورت پاسخگویی به مطالبات مردمی در چارچوب گفتگوهای سیاسی داخلی و اجتناب از دخالت نیروهای خارجی تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با توجه به تحولات اخیر در مصر و با تاکید بر اهمیت حق تعیین سرنوشت مردم مصر افزود: تصمیم مردم مصر مورد احترام همگان است و روند دموکراسی آغاز شده در مصر روندی پایدار خواهد بود و روزبروز مستحکم تر خواهد شد.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه بر اهمیت تحکیم وحدت و انسجام ملی در مصر از طریق اتحاد نخبگان و همه طرفهای مصری تاکید کرد.

صالحی در این دیدار همچنین بر اهمیت مواضع سازنده کشورهای ضروری منطقه در برقراری روند پایدار دموکراسی در کشورهای مختلف نیز تاکید کرد.

همچنین، احمد داود اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه نیز در این دیدار ضمن با اهمیت خواندن روابط دو کشور و تاکید بر اهمیت ضرورت بهره‌گیری از تمامی ظرفیتهای روابط دو کشور، نقطه نظرات کشورش در خصوص تحولات منطقه بویژه مسائل سوریه و مصر را تشریح کرد.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.