وزرای خارجه ایران و سوریه راه‌های ارتقای همکاری‌های دو کشور را بررسی کردند

وزیران امور خارجه کشورمان و سوریه آخرین وضعیت روابط دوجانبه و راه‌های ارتقای همکاری‌ها را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش حوزه سیاست خارجیممتازنیوز، علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان روز چهارشنبه با ˈولید المعلمˈ وزیر امور خارجه سوریه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار آخرین تحولات سوریه و منطقه نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با یادآوری مواضع جمهوری اسلامی ایران درقبال مساله سوریه مبنی بر برون رفت از بحران تحمیل شده به این کشور بر گفتگوی میان دولت و معارضان برای ایجاد زمینه لازم به منظور تسریع در اصلاحات و تامین مطالبات مردمی تاکید کرد.

صالحی همچنین آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای تقویت همکاری های دو جانبه با هدف کاهش آلام مردم و بهبود وضعیت معیشتی آنها اعلام کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با اشاره به رفت و آمد هیات های دو کشور، دیدار امروز از دمشق را فرصتی مغتنم در برهه های حساس و مناسب به منظور طراحی مکانیزم های لازم در راستای نیل به اهداف مورد نظر بیان کرد.

وزیر امور خارجه سوریه نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر صالحی به این کشور، روابط تهران – دمشق را راهبردی دانست.

ولید المعلم با تشریح آخرین تحولات میدانی سوریه اظهار داشت: دشمنان این کشور برای ورود نیروهای افراطی و ارسال سلاح به داخل سوریه با هدف کشتار مردم، ایجاد ناامنی و تخریب زیرساخت ها جهت مختل کردن زندگی و معیشت مردم سوریه توطئه های بسیاری کردند.

وی در این دیدار همچنین به جنگ رسانه ای بدخواهان سوریه در منطقه و جهان اشاره کرد.

وزیران امور خارجه ایران و سوریه در این دیدار ضمن گفتگو درباره نشست قاهره که روز دوشنبه هفته جاری با حضور صالحی، احمد داود اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه و محمد کامل عمرو وزیر امور خارجه مصر برگزار شد، نسبت به موفقیت ماموریت اخضر ابراهیمی نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه ابراز امیدواری و بر استمرار رایزنی های فی‌مابین تاکید کردند.

انتهای پیام/
پ۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.