وزرای خارجه ۵ کشور عضو نم بر اهمیت ریاست ایران تاکید کردند

به گزارش خبرنگار مهر، وزرای خارجه ۵ کشور عضو جنبش عدم تعهد در بدو ورود به فرودگاه بین امللی امام خمینی تهران برای حضور در جهان برای شرکت در نشست وزرای خارجه جنبش عدم تعهد وارد تهران شدند.

وزیرامورخارجه نپال بعد از ورود به فرودگاه امام خمینی در جمع خبرنگاران با تاکید بر اهمیت اجلاس تهران گفت: امیدوارم شانزدهمین اجلاس جنبش عدم تعهد به اهداف ترسیم شده خود برسد و پیشرفت های خوبی در طی این اجلاس در راستای گسترش روابط کشور های عضو ایجاد شود.

همچنین وزیرامورخارجه بنگلادش نیز با اشاره به مهمترین پیام اجلاس عدم تعهد در تهران گفت: برگزاری شانزدهمین اجلاس عدم تعهد در تهران اهمیت زیادی دارد و ما معتقدیم ایران یکی از بهترین کشورهای عضو جنبش عدم تعهد است.

وی با بیان اینکه جنبش عدم تعهد بدنبال صلح جهانی است امیدواریم برگزاری این اجلاس در برپایی صلح نقش زیادی ایفا کند.

وزیرامورخارجه موریس نیز در خصوص برگزاری اجلاس تهران گفت: ایران کشوری دوست داشتنی است و من همواره دوست داشتم به این کشور سفر کنم.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف تاسیس جنبش عدم تعهد، نقش آفرینی بیشتر مردم در عرصه مدیریت جهانی بود گفت: امیدواریم به عنوان یک فرصت بزرگ جهانی به اجلاس تهران نگاه شود.

وی با تاکید بر اینکه اطمینان دارم اجلاس تهران موفقیت آمیز برگزار خواهد شد افزود: اعضای جنبش عدم تعهد باید بدنبال حل مشکلات اقتصادی و همکاری بیشتر برای حل بحرانها باشند.

وزیرامورخارجه مالدیو نیز به اهمیت نقش ایران در ریاست جنبش عدم تعهد اشاره و گفت: در طی سالیان گذشته اهمیت جنبش عدم تعهد مقداری کم شده و ما امیدواریم که با ریاست سه ساله ایران بر نم این جنبش نقش آفرینی بیشتری در عرصه مدیریت جهانی داشته باشد.

همچنین وزیرامورخارجه اریتره نیز در بدو ورود به تهران خاطرنشان کرد: برگزاری این اجلاس برای کشورهای در حال توسعه و دارای منافع مشترک بسیار مهم است و ما امیدواریم این اجلاس بتواند در روابط بهتر کشورها با یکدیگر اثرگذار باشد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.