وزش باد شدید، رگبار و رعد و برق در استان های شمالی و شمال شرق

بارش باران و رعد و برق شدید در استان های مازندران، گلستان، استان خرسان شمالی و استان سمنان موجب آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها شده است.

عبدالرضا امیدوار شهری مدیر کل پیش بینی وضع هوای کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعیت آب و هوای کشور گفت: از دیروز عصر در استان های واقع در شمال غرب و دامنه های البرز، ابرناکی و وزش باد شدید و بارش باران گاهی همراه با رعد و برق دیده شد و همچنین با نفوذ شارش های سرد شمالی به سواحل دریای خزر، بارش شدید باران در سواحل جنوبی دریای خزر آغاز شده و این وضعیت تا اواسط امروز در سواحل شمالی کشور و به طور ضعیف تری در دامنه های البرز، اردبیل و مناطقی از شمال شرق کشور ادامه خواهد داشت.

وی افزود: طی این مدت دریای خزر مواج بوده و و وقوع بارش تگرگ در برخی از مناطق سواحل دور از انتظار نیست و امروز حدود ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتیگراد دمای هوا در سواحل شمالی کشور در استان های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی کاهش می یابد.

امیدوار تصریح کرد: طی امروز در استان های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و سپس در استان خراسان شمالی و شمال استان سمنان بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

بنابراین آب گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها و خسارت ناشی از افزایش سرعت وزش باد در استان های فوق دور از انتظار نیست.

مدیر کل پیش بینی وضع هوای کشور در خصوص آب و هوای استان تهران و البرز گفت:‌ امروز نیمه ابری همراه با وزش باد و بارش پراکنده و از بعدازظهر کاهش ابر پیش بینی می شود./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.