وزش باد نسبتا شدید با حداکثر سرعت ۱۴ متر بر ثانیه در شهرهای جنوبی تهران/ کاهش کیفیت هوای شهر تهران

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

کارشناس هواشناسی در گفتگو باشگاه خبرنگاران خبر داد؛

نقشینه گفت: از اوایل امشب در شهرهای جنوبی استان تهران بویژه ورامین وزش باد نسبتا شدید با حداکثر سرعت ۱۴ متر بر ثانیه آغاز می شود و هرچه به دامنه های شمالی استان نزدیکتر می شویم از سرعت وزش باد کاسته می شود.

امین حسین نقشینه، کارشناس مستقر در سازمان هواشناسی کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعیت آب و هوای کشور طی روزهای آینده گفت: امروز “دوشنبه ۳۰ تیر ماه ۹۳” به سبب وزش باد نسبتا شدید در استان های سمنان، جنوب خراسان رضوی، شمال شرق اصفهان، قم، مرکزی، البرز، تهران باد گرد و خاک و کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود.

وی افزود: گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا ناشی از پوشش کویری استان های ذکر شده است که وزش باد در این مناطق گرد و خاک تولید و سبب کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

نقشینه اظهار داشت: از اوایل امشب در شهرهای جنوبی استان تهران بویژه ورامین وزش باد نسبتا شدید با حداکثر سرعت ۱۴ متر بر ثانیه آغاز می شود و هرچه به دامنه های شمالی استان نزدیکتر می شویم از سرعت وزش باد کاسته می شود.

وی تصریح کرد: وزش باد نسبتا شدید و گرد و خاک در استان های ذکر شده سبب گرد و غبار و کاهش کیفیت هوای شهر تهران طی فردا خواهد شد.

کارشناس هواشناسی گفت:آسمان تهران امروز، کمی ابری، همراه با باد و گرد و خاک، اوایل شب وزش باد شدید و فردا، کمی ابری، همراه با باد و گرد و خاک، اوایل شب وزش باد شدید و روز چهارشنبه، صاف همراه با باد و گرد و خاک پیش بینی می شود و همچنین طی امروز و فردا دمای تهران نسبتا کاهش می یابد و هوا خنک تر می شود.

انتهای پیام/

— .

باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.