وزنه‌برداری گل سرسبد کاروان دلوار

جام جم آنلاین: پولادمردان معلول کشورمان گل سرسبد کاروان ایران در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۲ بودند. آنها که با کسب چهار مدال طلا، یک نقره و یک برنز سهم عمده‌ای در موفقیت کلی ایران در جدول کلی بازی‌ها داشتند.

این تعداد مدال، ایران را در مجموع تیمی رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمان پارالمپیک لندن کرد. هر چند این رده‌بندی غیررسمی است، ولی تیم‌هایی که مدعی رشته وزنه‌برداری هستند کری‌های زیادی با یکدیگر دارند که عنوان بهترین تیم مسابقه‌ها را به خود اختصاص بدهند که خوشبختانه این عنوان به ایران رسید.

تیم کشورمان توسط نادر مرادی، مجید فرزین، علی حسینی و سیامند رحمان چهار مدال طلا به دست آورد و روح‌الله رستمی و علی صادق‌زاده هم به ترتیب مدال‌های نقره و برنز پارالمپیک را به ارمغان آوردند.

ایران براحتی می‌توانست توسط صلحی‌پور به یک مدال طلای دیگر هم برسد ولی این ورزشکار درست یک هفته قبل از مسابقات به اردوی تیم ملی آمد و با وجود این که تمرینی نداشت چهارم شد.

دکتر رواسی، سرمربی تیم ملی در این باره به جام‌جم گفت: چند ماه پیش به یکباره نامه زدند و گفتند رکوردهای ورودی صلحی‌پور خوب نیست و او نمی‌تواند در این بازی‌ها شرکت کند که برایمان خیلی تعجب‌آور بود. هرچقدر هم پیگیری کردیم به نتیجه نرسیدیم و او اردو را ترک کرد. اما یک هفته مانده به اعزام تیم به پارالمپیک لندن، مسوولان مسابقات نامه دیگری ارسال و عنوان کردند صلحی‌پور می‌تواند شرکت کند که او هم به تمرینات فراخوانده شد و حتی در عرض یک هفته ۳۵ کیلو پیشرفت کرد. تردید نداشته باشید که اگر از قبل در اردو مانده بود مدال طلای رقابت‌ها را کسب می‌کرد.

او درباره قهرمانی ایران در این بازی‌ها یادآور شد: این برای نخستین بار است که در پارالمپیک قهرمان می‌شویم. ما یک بار سال ۲۰۰۶ هم قهرمان جهان شدیم که در آن رقابت‌ها ۱۰ شرکت کننده داشتیم، ولی اینجا تنها هشت نفر می‌توانستند شرکت کنند که کارمان با ارزش‌تر بوده است. خودم فکر نمی‌کردم چهار مدال طلا کسب کنیم، پیش‌بینی من سه مدال طلا بود. راستش را بخواهید یک مقدار روی طلای علی حسینی شک داشتم و در دفترچه‌ام نوشته بودم که تا ۹۰ درصد طلا می‌گیرد که خدا را شکر خیلی خوب وزنه زد و با وجود این که یک‌مقدار آسیب دیدگی هم داشت قهرمان شد. طلای او به من خیلی چسبید.

در حالی که تیم وزنه‌برداری ایران قهرمانی پارالمپیک را کسب کرده است حسینی و صادق‌زاده در همان سالن اکسل لندن اعلام کردند برای همیشه از تیم ملی خداحافظی می‌کنند.

سرمربی تیم ملی در این زمینه تاکید دارد نگرانی برای جایگزینی آنها وجود نخواهد داشت، چرا که جانشینان خیلی خوبی برای آنها وجود دارد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.