وزنه‌بردار دسته ۸۵ ایران قهرمان جهان شد

۲۱فروردین۱۳،

علیرضا دهقان به عنوان قهرمانی دسته ۸۵ کیلوگرم رقابتهای وزنه برداری نوجوانان جهان در ازبکستان دست پیدا کرد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از روابط عمومی فدراسیون وزنه برداری، در چهارمین روز از سومین دوره رقابتهای وزنه برداری قهرمانی نوجوانان جهان در تاشکند ازبکستان، علیرضا دهقان در دسته ۸۵ کیلوگرم نمایشی مقتدرانه داشت و در رقابت با وزنه برداران چین و روسیه با حدنصاب مجموع ۳۱۹ کیلوگرم روی سکوی قهرمانی ایستاد.

دهقان در حرکت یکضرب با مهار وزنه ۱۳۹ کیلویی در همان اولین حرکت، مدال نقره خود را مسجل کرد و در ادامه با مهار وزنه ۱۴۶ کیلویی، یک کیلوگرم بیشتر ایژانگ چنگ از چین را به نام خود به ثبت رساند و مدال طلای یکضرب را به دست آورد. دهقان با مهار وزنه ۱۴۶، رکورد یکضرب دسته ۸۵ ایران را نیز پس از ۵ سال به میزان دو کیلوگرم ارتقا بخشید.

نماینده شایسته ایران در حرکت دوضرب نیز آغاز خوبی داشت و با مهار وزنه ۱۶۸ کیلویی در حرکت حرکت اول قهرمانی خود را مسجل کرد. دهقان در ادامه پشت وزنه ۱۷۳ کیلویی ایستاد و با بالای سر بردن آن، مدال طلای حرکت دوضرب را نیز از آن خود کرد تا با سه طلا، روزی خوب را برای وزنه برداری ایران رقم بزند.

دهقان با مهار وزنه ۱۷۳ کیلویی و رسیدن به حدنصاب ۳۱۹ کیلوگرم، رکورد مجموع ایران را که تا پیش از این با ۳۱۶ کیلوگرم در اختیار سعید محمدپور بود به میزان سه کیلوگرم ارتقا بخشید تا قهرمانی‌هایش با دوبار شکستن رکوردهای ایران رنگ و بوی دیگری به خود بگیرد. اهمیت مدال های علیرضا دهقان زمانی دوچندان می گردد که بدانیم این وزنه بردار ال یک ماه پیش در دسته ۹۴ کیلوگرم وزنه می زد اما  با صلاحدید کادر فنی چیزی در حدود ۱۰ کیلوگرم از وزن بدن خود کاست تا شانس مدال آوری تیم وزنه برداری ایران در اوزان ۸۵ و ۹۴ کیلوگرم بیشتر شود.

در رقابتهای دسته ۸۵ کیلوگرم پس از علیرضا دهقان، ایژانگ چنگ از چین با حدنصاب مجموع ۳۱۲ کیلوگرم (۱۴۵ یکضرب و ۱۶۷ دوضرب) نایب قهرمان شد و الکساندر ماجوشین از روسیه با حدنصاب ۳۰۳ کیلوگرم (۱۳۷ یکضرب و ۱۶۶ دوضرب) روی سکوی سوم دنیا ایستاد.

فردا و در آخرین روز رقابتهای وزنه برداری قهرمانی نوجوانان جهان چهار نماینده ایران به نام‌های میلاد رشیدی و امیرحسین فضلی علیرضا سلیمانی و پیمان جان در اوزان ۹۴ و ۹۴+ کیلوگرم برای کسب مدال های طلا و نقره اوزان بالای رقابتها روی تخته می‌روند.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.