وزیر آموزش‌وپرورش: نظام رتبه‌بندی معلمان اجرا می‌شود

_RFI0271.JPG

وزیر آموزش و پرورش از اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ـ منطقه همدان، حمیدرضا حاجی بابایی امروز در کارگروه آموزشی تحول بنیادین و شروع سالتحصیلی متفاوت عنوان کرد: در سند تحول بنیادین نظام رتبه بندی معلمان اجرایی خواهد شد تا معلمان جایگاه اصلی خود را پیدا کنند.

وی افزود: در نظام رتبه‌بندی معلمان پیوند بین معلم و کارمند جدا می شود، معلمان نباید تفاوتی با اساتید دانشگاه­ها داشته باشند.

حاجی بابایی اظهار کرد: با اجرایی شدن نظام رتبه‌بندی معلمان در مجموعه آموزش و پرورش همه کار پژوهشی انجام خواهند داد و هیچ کادر اداری وجود نخواهد داشت.

وی نقش کلیدی آموزش و پرورش را پژوهش خواند و گفت: طرح شهاب در شش استان از کشور در سالجاری انجام خواهد شد که استعدادهای درخشان را از دوران ابتدایی شناسایی کرده و تحویل جامعه می دهد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: پژوهش، نقش اصلی را آموزش و پرورش دارد و توجه به پژوهش و کاربردی کردن تمامی آموزشها از اهداف اصلی آموزش‌وپرورش است تا دانش آموزان بتوانند آموخته­‌های خود را در بطن زندگی وارد کنند.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه آموزش و پرورش در حال ریل گذاری برای اجرایی کردن سند تحول بنیادین است و تمامی برنامه ریزیها برای اجرای هر چه بهتر سند تحول بنیادین انجام شده است.

حاجی بابایی عنوان کرد: سند تحول بنیادین تنها شامل اجرایی شدن نظام ۳-۳-۶ نیست چراکه این سند کوچکترین جزییات آموزش و پرورش را مورد بررسی قرار داده و نواقص موجود را برطرف می‌کند.

وی افزود: اجرایی شدن نظام ۳-۳-۶ نواقص دوره نظام قدیم و دو ساله بودن دوره هنرستان را برطرف می کند.

حاجی بابایی یادآورشد: دانشگاه فرهنگیان در بهمن ماه سال جاری دانشجو می‌پذیرد و دانشجویان بعد از تحصیل در مجموعه آموزش و پرورش مشغول به کار خواهند شد.

وی اذعان کرد: تحول بنیادین در آموزش و پرورش به معنی تغییر مستمر است که با گذشت یک تادوماه جواب نمی دهد و معلمان،‌اولیا و دانش آموزان باید در این زمینه کمک کنند.

حاجی بابایی تاکید کرد: اجرایی کردن سند تحول بنیادین باید از ۳۰ سال قبل آغاز می­شد و این سند هرچه دیرتر آغاز شود به ضرر پیشرفت جامعه است بنابراین همه باید در اجرا کردن این سند کمک کنند.

وزیر آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: شاکله شخصیتی انسانها از دوره کودکی آغاز می­شود بنابراین مجموعه آموزش و پرورش باید از دوران ابتدایی کار تربیتی دانش آموزان را آغاز کند تا در آینده مسؤولان و مدیرانی مسؤولیت‌پذیر تحویل جامعه داده شود.

وی به کتب درسی سال ششم ابتدایی اشاره و بیان کرد: کتب درسی سال ششم ابتدایی با نگاه تکمیل، تثبیت و تعمیق دوره ابتدایی و آمادگی برای مقاطع بالاتر تدوین شده است.

وزیر آموزش‌وپرورش اضافه کرد: کتاب سند تحول بنیادین چندین کتب فلسفی و مقاله به همراه دارد که در مجموع تبدیل به سند تحول بنیادین می شود.

حاجی بابایی به هوشمندسازی مدارس اشاره کرد و گفت: امروزه دنیای اینترنت در دسترس تمامی افراد به ویژه دانش‌آموزان قرار دارد بنابراین دوره کار با تخته‌های گچی به اتمام رسیده و تمامی مدارس باید هوشمند شوند، هرچه مدارس دیرتر هوشمند شود به ضرر دانش آموزان و مربیان است.

وی همچنین به حرکت منحرفانه دشمنان اشاره کرد و گفت: دشمنان با ساخت فیلم‌هایی علیه اسلام می خواهند به اسلام خدشه وارد کنند اما خوشبختانه اسلام سرافرازتر می شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: اسلام ناب محمدی مثل همیشه پایدار سرافرازتر است و به محض برخاستن یک توطئه دست‌هایی علیه آنان برمی‌خیزد، دانش آموزان سال تحصیلی جدید را با فریاد علیه دشمنان آغاز خواهند کرد.

انتهای پیام


ایسنا

تا این لحظه ۴نظر ثبت شده
  1. عادل:

    من معلم نیستم ولی نوکر معلمها هستم . باید رید به هیکل دولت وشاشید تو غیرت وزیر که یکی از دیگری بی ناموس تر وبی شرفتر هستند وفقط به فکر خودشون وبچه های حرومزادشون هستند معلمها هم باید برینند تو اموزش وپرورش کشور وشلوار دولت بی نامو ووزیر زن … را درارند .مرگ بر اختلاس گر

  2. پسر معلم:

    یه خبر خوندم بعضی ها نظر پیرامونش نوشته بودن اونجاص نتونستم نظر بگذارم یه لی انصافی نوشته بود که معلم ها زیاد تعطیلی دارن حقوقشون کافی هست در جواب اولا اینکه آدم چه تعطیل چه سر کار باید برای گذران زندگی پول داشته باشد در ثانی لطفاً آمار کار مفید پر کار ترین کارمندان کشور رااز یه جای معتبر بپرسید(۴۵ دقیقه در روز )حالا یه معلم وقتی میره تو اون کلاس ۳۰ نفری به فرض که درس هم نده فقط کنترل بچه ها یه کار شا ق محسوب می شه حالا ۲۴ را در ۶ و در ۵۲ ضرب کن تا کل ساعات کتری یه معلم بدست بیاد بعد ۲۵ را در ۱۲ و بعد در هفتاد و پوچ صدم ضرب کن تا حساب کار بدستت بیاد و بفهمی که یه کار مند بیشتر کار می کنه یا یه معلم
    فرزند یک معلم زحمت کش که یه پیکان داره و یه خونه که قیمت دوتاش روی هم ۵۰ ملیون هم نمی شه
    راستی همسایه مون یه پاسدار هست که خودش می گه شاگرد بابات بودم ماشینش ۷۰ ملیون می ارزه گوشی بچه ی ۶ ساله اش ۱۵۰۰۰۰۰۰می ارزه گوشی منهم که دانشجوی سال ۴ برق هستم نوکیا ۱۱۰۰ هست
    خدا کنه بابام نفهمه که من این نظر را گذاشته ام
    قضاوت با شما

  3. یک معلم بی درد:

    با این سرعتی که در اجرای این نظام اقایان بخرج میدن میترسم پایشان بجایی گیر کنه زمین بخورن وخدای نکرده لباسشان گلی بشه ونفرینمان کنن بیچاره تر بشیم. اخه اینها هر کی را نفرین کنن فورا خدا مجازات میکنه. پس لطفا چند سال دیگه یعنی ۱۴۰۰ صبر کنید. این همه عجله چرا…برید بابا بساط عوامفریبی را جمع کنید که مصداق ایه لم تقولون ما لا تفعلون هستید وروز قیامت پاداش این همه عدالت را خواهید دید. اونروز در برابر خدا چه جوابی خواهید داشت لابد میگید خدایا اینا اضافی بودند و ما هم پولی اضافه از نفت ۱۴۰ دلاری بعد از کمک به حامد و هوگو مورالس وبرامون نماند که خرج اینا کنیم.

  4. رجبعلی باقری:

    باعرض سلام واذب واحترام من یک آموزگارم با۲۶سال سابقه ودرتمام پایه هاهم خوشبختانه تدریس داشتم آنچه به گوش میرسدوباعث نگرانی همکاران شده این است که قراره دررتبه بندی اونایکه پایه ی ششم تدریس میکنند دررتبه ی بالاتری قراربگیرندکه دراین صورت ظلم بزرگی درحق بقیه میشود.بهترین ملاک ومعیارسنوات خدمت ومدرک تحصیلی وارزشیابی پایان سال است نه تدریس درپایه ی ششم……….بااحترام فراوان باقری

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.